lördag 25 december 2010

Jul hos Pappa

Vi är kvar hemma hos pappa, hundarna och jag och vi har haft ett par underbara dagar tillsammans med familjen här. Det har blivit promenader i slottskogen, rundor till klubben, massor med julstök och bak och såklart kvalitetstid med Pappa. Igår var det Julafton, och det var första gången, någonsin, som vi firade Jul med endast fyra familjemedlemmar här. Det var jag, pappa, farmor och faster Maggan som var här - men självklart hade vi en lika bra julafton för det, även om det såklart var lite tomt.
Syster Sara och Syster Alice, ni är på två olika ställen i världen, och ni är ofattbart saknade här hemma ska ni veta!
Jag och pappa tog en kall promenad i Slottskogen med hundarna på morgonen och sedan åkte vi till min farmors syster en sväng, med lite julmat och paket. Väl hemma blev det sillbord innan vi slog oss ner framför Kalle Anka, aldeles mätta och dästa. Maggan och Pappa slocknade fort i en soffa, medans jag njöt av traditionen på TV. Men mitt i Ferdinand så hände det ofattbara.... jag somnade! Betyder det att jag har blivit vuxen nu eller? ;)
Blev en middag till, trots att ingen var hungrig, med skinka, köttbullar, revbensspjäll och korv. Tryckte i mig lite till, trots att det inte behövdes :P Kvällen ägnades åt familjefilmer och bilder, folkmusik, och sent på kvällen kom Tomten :)
Jag fick ett par nya fårskinnstofflor, ett sällskapsspel, familjefilmer från hela min barndom, pengar, pengar skänkta i mitt namn
åt bland annat blindhundsstiftelsen, Göteborgarnas promenadguide i pocketversion, pengar, en sparbössa och ett hel del annat smått och gått :)
Pappa tog ut hundarna åt mig i morse, och nu sitter jag i soffan och tar det lugnt framför en förmiddagsfilm. Efter lunch ska jag hem och packa om inför Vilhelminaresan imorgon och även morgonens lydnadstävling.

Inga kommentarer: