lördag 29 augusti 2009

300:e inlägget på stellasmatte.

Lillskiten fortsätter att förvåna mig med sina galenskaper. Igår hade hon ett våldsamt krig i soffan tillsammans med 2-3 tuggben. Det var såpass illa att det inte gick att övgöra vem som skulle förlora slaget, ett tag låg Freja i sånt underläge att jag inte trodde hon skulle kunna ta sig tillbaka. Mitt i alltihop, får hon ett spasmaryck (det kommer en del sådana) och springer in i sovrummet, tillbaka efter två sekunder kommer hon svischande i idel fart med såklart, en hundbädd i munnen.

Hon ligger å vardagsrumsmattan och kramar om den nu med. Funderar på om hon kan vara skendräktig? Eller om hon bara är så här? Stella har ju aldrig visat några tecken på skendräktighet så vet inte riktigt hur det kan visa sig. Men hon springer inte omkring och vaktar "bebisar" utan det är mer lite bobyggestyle på det hela...

I morse beslöt sig Stella och Freja att det var en toppenmorgon för att väcka matte med ett, rent ut sagt, jävla liv. 05:43 vaknade jag av en brottningsmatch, två centimeter från mitt huvud, som sedan trevligt flyttade sig TILL min överkropp. Heja hundarna
Ingen av dem var särskilt populära vid det tillfället kan jag tillägga.

Nu åker jag till jobbet, hatar att jobba lördagar, hatar att jobba lönehelger och framför allt när vi ska ha något slags jippo, vilket vi såklart ska ha idag. Katalogfest! Wohoooooow.
Ikväll blir det middag hos pappa med farmor och faster, ska bli trevligt att se vad farmor säger om vår tillökning :-) Det blir nog en lugn kväll hemma efter det, om nu inte Sarah får ett mongoryck och drar mig ut på stan. När jag tänker efter är det åtminstone LIKA troligt som en myskväll.

1 kommentar:

Sarah Carlsson sa...

Hmm,sorry, råkade ju bli att jag fick det :P Jäkla skit att de blev som de blev bara ;( Vi får ta igen detta snrt!!! =)