fredag 14 augusti 2009

Stackars Veronica...!

Igår kväll åkte jag och Stella ut till Lerum för en inbokad träning med Veronica. Var som vanligt en bra upplagd träning, men bra kombinationer och jag fick slita mig blå....! Min hund är verkligen helt otrolig, hon gör precis som jag visar och säger hela tiden. Sen att det inte går hand i hand med vad jag egentligen MENAR är en helt annan grej.

"Gör som jag säger nu Stella" kan vara en vanligt förekommande kommentar i vanliga fall, men igår fick jag säga "Gör som jag tänker nu Stella" - för jag fick inte min kropp att lyda riktigt... Försökte mig på telepatin, men det gick sådär.
Stackars Veronica stod och skrattade lätt åt mig, "nu gjorde du ju ingenting" "närmare, närmare". Öh, ojdå.... Jag stod där och koncentrerade mig så himla hårt, försökte verkligen att göra rätt. Sänk tempot där, rikta kroppen framåt, höger handen nära kroppen, upp och ut med vänster handen där, öka tempot, var före hunden... Men nej, jag klantade till det om och om igen. Det blev väl ganska så bra i slutändan, men jag har verkligen en del att bita i om man säger så.

Tränade några bra kombinationer som säkert kommer att dyka upp nu när vi ger oss upp i klass 2. Så det var himla bra....! Tack Veronica, för att du står ut med mig!

Inatt drömde jag att jag blev nerdragen i en lavin, som jag försökt fly ifrån i en pulka... Det gick tydligen inte så bra. Men jag klarade mig levande ifrån den iaf! Vaknade tidigt imorse av solen som sken rakt in i fönstret, låg kvar och drog mig en stund och myste med katten. Sen så väckte jag hunden och gick ut på en rask promenad på en timme innan frukost. Träffade sen på pappa som kom förbi här, med motorcykel! En riktig bjässe på säkert 250 kg, förstår inte hur han kunde hålla den uppe stillastående! Dotter är mycket imponerad! :-)

Nu blir det att åka in till slottskogen med Maria och Link för lite fika och miljöträning. Miljöträning är nog bara förnamnet då de dragit igång med Way out west. Kommer vara knökat med folk kan jag tänka mig! :-)


Bilden till höger är tagen av Cecilia Almér på Kulturkalaset i Trädgårdsföreningen.

Inga kommentarer: