fredag 14 augusti 2009

Småland-dagarna!

Det tog lite längre tid än planerat, men här kommer Jessi-dagarna! :-)

Torsdag:
Var som sagt uppe tidigt i Hajom, städade huset och packade för att åka hem igen. Väl hemma var det bara att packa om - för att åka direkt hem till Jessi.
Det tog två timmar att ta sig till Torpa utanför Ljungby där jag landade fint på Jessis och Pontus nya hem! :-) Tog ganska direkt fyrhjulingen för att hälsa på hästarna och jag fick se nya bäbisen Hoppsan! (Malous Hope)
När vi skulle klättra ut ifrån hagen så trillade vi rakt över den mest fantastiska syn jag någonsin skådat. Ett helt fält med kantareller - mitt i hagen! Fyllde en stor femliterspåse. Helt otroligt!
Sedan så åkte vi och badade i sjön, vilket var välbehövt då det var snuskigt varmt ute.
Blev en smaskig wokmåltid till middag, bra gjort tjockisar! :-) Sedan så tog vi en skrittrunda tillsammans med Mio och Rebecca, jag red fina Hollan-Bollan! Blev såklart en smaskig svampsmörgås till kvällsmål sedan.

Fredag:
Det var full rulle redan från åtta på morgonen då vi klev upp. Åkte till stan med tjejerna och tog en kaffe med Mio, sedan blev det lite shoppande på KappAhl, blev bland annat en ny klänning! Sedan så tror jag att vi tömde systemet på cider och handlade sen maten till kvällens fest.
Skyndade oss hem, hämtade fler stolar till partajet och började med maten - som tog sin lilla tid... Det blev sallad, egen potatissallad och sedan blandade läckerheter på grillen. Kan tillägga att det blev ungefär 200 kg potatis över! Haha.
Maten blev toppen och början av kvällen likaså ;-) Dock så blev det lite för mycket blandade drinkar av Mio och det slutade med att Elin låg på altanen resten av natten och spydde som en kalv... Illa illa, vill inte minnas att jag har kräkts på fyllan sedan Plönninge...!

Lördag:
Som texten ovanför kan förklara så mådde Elin inte top notch morgonen efter. Det blev en lugn förmiddag i sängen, med hinken inom räckhåll....! Vaknade dock till liv lite grann efter Twilight-tittande i biorummet. Satt sedan ute i skuggan och myste ett tag och sedan blev det Jurassic Park 3 och Saw 4. En riktig bakisdag med andra ord!

Söndag:
Var uppe i ganska okej tid, red sedan Holly i paddocken medan Jessi skrittade Indi. Fina fina Hollyday och otränade otränade Elin! Men bitvis gick det ganska så bra. Var roligt att sitta i sadeln igen!
Sedan så ägnade vi resten av dagen åt att hämta hö hos Mios moster. Svettigt och stixigt var det men skönt när det äntligen var klart. Tog en promenad med Stella och Nanook och sedan tog vi ett välförjtänt dopp igen!
Kvällen avnjöts i kräftor och räkors smaskiga sällskap! Gud vad skaldjur är gott! Tittade på Fantastic 4 och myste i soffan hela kvällen.
På måndagen åkte jag hem igen, var riktigt trist att sätta mig i bilen - hade gärna stannat kvar i flera veckor hos Jessi om det hade gått. Var verkligen fantastisk att vara hos henne och jag saknar henne redan! Älskar dig Fatso :-)

Var såklart lika underbart att få träffa Lisa igen och Pontus och alla nya vänner jag träffat! :-)

Inga kommentarer: