måndag 17 augusti 2009

Så var arbetsveckan i full gång igen. Började klockan sex imorse och det var väldigt skönt att få sluta tidigt så här första dagen tillbaka igen...
Åkte via ÖB för att köpa lite balsam och toapapper, men kom som vanligt därifrån med lite mer saker än det :-) Blev bland annat en ny sovplats till Stella, ugnsform och massa småplock.

Sen så åkte jag hem, tog ut Stella en sväng och slappade en stund. Sen blev vi upphämtade av Hanna och Janis, som körde ut oss till Klare mosse på hisingen. Där mötte vi upp Minna, Meg och Zessi och tog där en två timmars svampletartur! :-)

Det var Minna som stod för svamphittandet idag och det blev iaf så det räckte till en kvällsmacka till Hanna :-)

Själv ställde jag mig för att tillaga fläskfilén jag köpte igår, och gjorde klyftpotatis med egenodlad timjan och även kantarellstuvning av Hajomkantareller. Dock har jag kommit på att jag är riktigt bra på att hitta kantareller, rensa och ha mig - men att göra stuvning - det suger jag på.

Jag ska nog sluta att improvisera helt och hållet när det gäller matlagning, för det blir bara skit...! Kantarellstuvningen blev inte alls som jag hade tänkt mig och känner mig allt lite snuvad på guldet nu i efterhand. Förstår inte hur man kan klanta till något så enkelt...! Men jag har massa svamp kvar i frysen, så får ge det ett nytt försök snart igen... Utan några avstickare!

1 kommentar:

Jennifer sa...

Nu har jag suttit och spanat in er blogg =0)
Vad duktiga ni är, är imponerad!!

Lycka till på söndag, håller tummarna!