tisdag 25 augusti 2009

Miljöträning med Lillan

Nu är jag och Lillan hemma igen efter tre timmars miljöträning... Vi tog spårvagn in till slottskogen och har sen promenerat runt och tittat på hundar, människor, sälar och hästar. Vi satt en bra stund nere i azaleadalen där det pågick minst fyra stycken brännbollsmatcher från en skola och Freja var jätteduktig. Jag satt och läste på min nya bok och Freja fick gå runt och se sig omkring... Bland annat hittade hon en väldigt intressant vattenkran (avstängd) som hon bara inte kunde få nog av ! Hon var väldigt duktig gällande ljud och människor. Brydde sig inte mycket och vi lekte lite på gräsmattan och sprang omkring. Har börjat få henne att få upp intresset över kamptrasan, till bådas stora förtjusning! :-)
Cyklar verkar dock vara lite läskiga tycker Freja och det här med spårvagnar har hon inte förstått sig på... Vi satt länge vid hållplatsen och bara tittade på vagnarna som åkte förbi. Blev både bättre och sämre när vi till sist gick på en vagn. Men hon var riktigt riktigt duktig! Är verkligen jättestolt över henne...

Nu blir det snart lite hundträning tillsammans med Camilla och Elliot. Då får bordercollie nummer 1 följa med ut och Lillan får stanna hemma med kissen. Stella o Freja fick varsitt tuggben när jag kom hem och låg tillsammans i sängen och tuggade på dem. Men Freja låg inte kvar länge... Hon är verkligen jättetrött och har nu somnat vid mina fötter. Kan tänka mig att hon kommer att sussa en bra stund efter det här :-)

1 kommentar:

Camillaaa&Ellie sa...

Vi skulle ju träna ja! Vartfan tog jag å Elliot vägen? :| Jag börjar nog bli knäpp på riktigt Elin... Haha! Underbart kul å läsa om Frejas bravader hemma! Ser henne framför mej, going! Kram!