lördag 22 augusti 2009

Finaste Freja.

Självklart kommer det bilder nu på det lilla underverket :-)

Vi är hemma från Hajom nu, där vi tillbringat 2 nätter tillsammans med Maria o Markus + Link. Stella och Freja kommer jättebra överens, ligger tillsammans i sängen, ligger på mig samtidigt och pussar och kramar och har sig. De har lekt tillsammans massor både idag och igår, Stella verkar tycka att det bara är roligt att ha någon som hänger på i farten i jaktleken. Tror till och med att Freja kan vara snabbare ;-)
Igår var vi ute i skogen i säkert tre timmar, och hittade MASSOR med svamp. Helt underbart! Plockade massvis med kantareller och även en del taggsvamp. Sedan blev det ett dopp i sjön, där även Freja fick tvättas av ordentligt. Nu är hon jättefin i pälsen igen... Sedan var vi hemma en stund för lite matlagning och tupplur för hundarna, sedan tog vi en promenad till stenbryggan där det som vanligt var så himla vackert. Stella och Link badade lite grann, med Freja höll sig på stenarna...

Idag har vi plockat ännu mer svamp, varit ute och utforskat nya marker - men hittade kanske inte så mycket som vi velat... Freja har inte varit i koppel en sekund, utan sprungit lös hela tiden. Hon lyssnar fenomenalt bra och håller sig nära oss hela tiden, när hon inte hittar mig kastar hon sig efter närmsta buske för att se om jag verkar ligga under den :-) Hon söker verkligen kontakt jättefint och tyr sig oerhört fort till mig...
Imorgon blir det tävling på Kungsbacka BK för mig och Stella och Lillan ska få följa med och titta på :-) Sedan tar jag och Maria en tripp till till Hajom för att komma hem på måndag igen.









Ser ni vem som är vem? ;-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Lycka till imogon.

Lisfis sa...

Stella till vänster och Freja till höger?