söndag 16 augusti 2009

Stenungsunds Grand Slam!

Gårdagen flöt inte på riiiktigt lika smidigt som jag hade tänkt mig ;-) Åkte upp till Stenungsunds BHK så jag var där vi 13-tiden ungefär, tänkte heja på bland annat Cillen och gänget.

Då var det dåligt med regndroppar och jag kände mig trygg... Men ack ack, det dröjde inte lång tid innan det började smattra mot tälten och jag fick snällt nog krypa in med bur och stol hos snälla Anna och hennes vovvar.

Stellas första runda var Agility 1 och hon var taggad på framhoppningen där hon gjorde fantastiska kontaktfält! Väl i starten var hon som förväntat, lite halvlåg pga regn, blåst och prassel och muller i högtalare och tält och sånt.
Så jag tänkte inte mycket på vad för fel vi skulle dra på oss när jag satte henne i starten. Gjorde som planerat och Stella fick till en fin start. När hon var uppe på balansen hetsade jag på henne som aldrig förr och det gav resultat. Hon tog kontaktfältet fint och ökade tempot och viljan ännu mer. Fortsatte banan runt med samma tankar, inte bry sig om fel utan bara få igång hunden ordentligt. Stella gjorde ett kanonjobb och var överlycklig när vi kom imål. Det var jag med, för det visade sig att vi gått nolla med en bra tid och vi slutade faktiskt tvåa i klassen av ca 50 startande :-)
Några timmar senare var det dags för Hopp 2 och jag hade då flyttat in till Katarinas tält :-) Banans början var lite smålurig, men här kändes det verkligen som att Veronicas träning häromdagen gav resultat! Tänkte mkt på placeringen, farten, etc.
Stella var lite halvdämpad även innan denna rundan, men här var det nästan till våran fördel tror jag, när hindren stod så tätt. Men hon kom igång i starten direkt och blev glad på en gång.
De första 7 hindren ungefär var den trixiga biten i banan och jag var ofantligt nöjd när vi kom runt den biten felfritt och HELT enligt min planering. Sedan så fick vi en vägran på ett svårt placerat hopphinder strax innan slalomet, och vi höll oss till den femfelaren...
Jag var såklart oerhört nöjd med att komma imål med fem fel efter vårat första klass 2 lopp och kände mig jätteglad!
Det var en regning dag, men roligt och jag tackar Anna, Katharina, fam Spiik och Almér m.fl. för trevligt sällskap! Kom inte hem förrän åtta på kvällen och var då ruskigt trött. Tittade på The Hangover i soffan och smaskade på ett par popcorn, sedan så somnade jag illa kvickt.

1 kommentar:

Anna sa...

Grattis =) Skit bra att komma runt när hon inte var på topp.
Karm