tisdag 18 augusti 2009

Ett frö är sått...

En viss liten kompis har nu sått ett litet frö i huvudet på mig. Som gror och gror så det står härliga till... Har ju haft lite småtankar i skallen ett bra tag nu, den senaste månaden mer än förut... Det hade ju varit så härligt med en till...!

Men nu, när det kommer lite mer svart på vitt eller hur man ska uttrycka det så får man lite kalla fötter. Oh, vill jag? Vill jag inte? Kan det funka...? Vad kommer Stella att säga? Ja, vi får väl se... Om några månader kanske det springer omkring en till liten tjej här :-)

Det här är verkligen en sån grej som jag hade velat prata med Mamma om... Jag är själv den som fattar beslut, men hade velat ha hennes stöd och råd i denna frågan. Främst hade jag väl velat höra henne säga "klart du ska köpa en hund till Elin"

Stella och jag var ute på kvällspromenad tillsammans med Elena för en stund sedan, gick ut i Tynneredsskogen och satt på bänken en stund och pratade. Pratade mycket om alla våra kära vänner från Plönninge och hur härligt det är att följa folks liv, hur olika alla utvecklas och lever sina egna liv! Köper gårdar, skaffar hästar och föl åt alla håll och kanter, skaffar barn (vilken dag som helst nu :-)

Till helgen tar jag långledigt, för att få lite extra ledigt då jag kände att min semester var aldeles för kort. Så på fredag åker jag, Maria och Markus ut med hundarna till Hajom för att mysa och må bra ett tag :-) Åker antagligen hem på lördag kväll då jag och Stella ska tävla i Kungsbacka på söndag. Sen om vädret är okej så åker jag nog ut till Hajom igen på söndag kväll och stannar tills tisdag...! Gud vad jag längtar tills helgen nu! :-)

3 kommentarer:

AnnaElin sa...

Klart du ska ha en hund till Elin!
Ha nu så skönt på lill-semestern..! Njut!!

Puss och kram!

Anna sa...

Vad kul med en hund till :D

Camilla sa...

Näää en Stella 2 bebiiis? :D