måndag 10 augusti 2009

Nu är jag tillbaka.

Nu är jag hemma igen efter en hel vecka ute på landet, har haft det helt underbart. När jag inte haft tillgång till någon dator under tiden så tänkte jag att jag skulle bjuda er på en liten veckoupdate! :-)

Hajomdagarna
Söndag
Började dagen med agility nere på THF tillsammans med Anna, Camilla, Nellie och Elliot. Hundarna och mattarna var så himla duktiga och det var som klart alltid härligt att se dem! Lilla goa Tilda från förra veckan var med hon också, lika pigg och glad då som veckan innan.

Sen så åkte jag hem, packade Ärtan aldeles knökfull och tog med mig Alice, Kristin (Kakan) Pappa, Chilli och Stella ut till Hajom. Så fort vi packat ur bilen tog jag mig direkt ut i skogen och kom hem med korgen full med svamp, ifrån våran skog.
Sen gick jag hem och vände för att komma tillbaka med hallon och blåbär denna gången, smaskens!

Måndag
Väcktes efter en sovmorgon fram tills halv elva, vaknade då av ösregn :-/ Regnade hela förmiddagen, satt istället inne tillsammans med Pappa, Kakan och Alice och spelade kinaschack! Sen hämtade jag Sara vid bussen och vi stannade vid ett ställe vi hittade förra året och kom återigen hem med massa svamp. Tog sen med mig Sara och Pappa ut i skogen för att leta nya kantarellställen. Pappas galna cykel, Champion the wonderhorse fick också följa med. Dock gick det så där med att hitta nya ställen, fick däremot ihop en del svamp ifrån våra vanliga ställen. Blev sen en svampmacka till förrätt och mer kinaschack på kvällen.


Tisdag
Grattade lillasyster Alice på morgonen som fyllde hela 16 år! :-) Sen tog jag med mig tjejerna och åkte till Skene skofabrik där vi fyndade! Jag fick med mig ett par blåa lackpumps och ett par marinblå "seglarskor" i bomull. 100 spänn styck och jag var mucho nöjd med mina fynd! :-)

Sedan så fortsatte jag med mitt enträgna svampletande och fick även ihop en hel del blåbär, plockade säkert sammanlagt i 4-5 timmar under dagen. Gick dock vilse ett tag, vilket orsakade över en timmes extra promenad, och oroade faster och farmor aldeles i onödan.

Onsdag
Väcktes av fantastisk sol! :-) Låg i trädgården hela dagen och solade, läste ut hela Halvblodsprinsen för femte gången. Vädret var helt fantastiskt, en riktig riktig äkta semesterdag! Brände dock baksidan av kroppen en aning... ;-) Haha, igen!
Tog ett dopp nere vid stenbryggan mitt på dagen tillsammans med Stella, pappa och Alice. Var helt underbart skönt!

Tyvärr är det inte lika roligt att rensa blåbär och svamp som att plocka... Ägnade aldeles för många timmar åt det på kvällen, men så gott som det är så får man stå ut!

3 kommentarer:

Camilla Och Elliot sa...

Nämen guud så härligt du ser ut ha haft! Hoppas att du samlat på dej kraft nu å orkar med oss snart! Haha! Tro inte att du kan fly till landet, nänää.. Kram!

Jessica sa...

Du glömde resten av dagarna hos mej:)

Elin sa...

Dom kommer tjockis, dom kommmer! :-)