lördag 8 maj 2010

Det blev rött ändå...

Igår efter jobbet kom Sofia hit, med en vinflaska i högsta hugg! Jag erbjöd mig en flaska från min ack så fulla vinkällare, men då fröken är röddrickare så fick hon ta med eget då jag bara hade vitt. Hur som helst, självklart så går vinöppnaren sönder och vi står handfallna och glor som idioter. Knackar på hos alkisgrannen, som INTE har någon öppnare - försöker trycka, karva, allt för att få ut den förbaskade korken men inte 17 går det. Till slut så ger vi upp och Sofia får inse att det kommer att bli vitt vin, från Elins vinkällare. Vi slår oss ner i soffan, korkar upp och häller upp.... rött vin! Min förvåning och Sofias lycka var total. Härlig kväll blev det i alla fall med mycket prat, skratt och Anna Anka :P
Freja var i sitt esse och kramade nästan ihjäl stackars Sofia upprepade gånger. Skrutthund :-)

Idag blir det jobb ända tills 17, sen så blir det nog bara en lugn kväll tror jag. Vi ska iväg till Onsala en sväng imorgon och måste vara pigga inför det! :-)
Stella är för övrigt lite mer grinig än vanligt, pga löpet och går omkring och morrar tyst för sig själv. Eller ja, hon morrar åt Chilli och då och då även åt Freja faktiskt! Har knappt hört Stella morra en endaste gång åt Freja förut, men antar att hon är lite yberkänslig för närvarande. Bjuder på en till video på Freja från torsdagens träning, denna blåsiga lördag!

Inga kommentarer: