måndag 10 maj 2010

Råttan briljerar!

Jag är så himla grymmenöjd med Freja idag att jag knappt kan tro det!

Efter jobbet så åkte jag hem, gick ut en sväng med Stella och hade sen lite pysslande för mig hemma. Jag planterade om mina örter och växter från växthuset och städade undan lite grann. Sen så åkte jag upp till klubben med Freja där jag mötte upp Malin och Ella. Vi tog en promenad, tjejerna fick busa av sig lite och sedan så tränade vi! Ingen bana idag, då jag känt det senaste att jag slarvat med själva träningen.... Inte tagit mig tid att träna raksträckor, kontaktfält etc. Freja fick träna starter - gick över förväntan. Sen körde vi en hel del kontaktfält (lääänge sen vi gjorde...) och slalom. Vi tog även fram ett fyra-pinnars där vi satte upp bågar. Vill introducera det för att få hjälp att köra mer störningar i slalom. Freja tyckte det var lite konstigt och ville helst hoppa över bågarna istället för att gå igenom dem. Men det blev bättre!
I slalom tränade jag på att lämna Freja i slalom och det gick riktigt bra! Sen tränar vi på att jag ska kunna hetsa henne och slänga ur mig ord (ordbajsa som Emelie säger!) utan att hon ska påverkas. Fungerade också riktigt bra.
Det jag nästan är mest nöjd med idag måste vara kontaktfälten! Freja har inte kört några kontaktfält på länge, men nosdutten fanns kvar! Vi kör fortfarande bara nergångar och jag måste komma ihåg att ha kvar targeten lite längre, jag får inte gå för fort fram bara för att det går bra. A-hindret gick kanon det med och nu får ni se video på hur jag "tränar" kontaktfältet där.
Bjuder på några korta videoklipp på Racerråttan!
Nu ska det hängas tvätt, och jag väntar på att min hasselbackspotatis ska bli klar. Ska äta sen middag med P när han kommer. Hade kyckling i ugn och det tog förbaskat jäkla lång tid...!







2 kommentarer:

Mats Fahlgren sa...

Vad var det jag sa!? The Future of Agility - her name is Freja! :-)

Eva-Karin sa...

Hejsan!
Vilken rolig och trevlig blogg! Kul med alla filmer!
Jag har varit hemma i värmland ett par dagar, men tänkte komma på torsdag om ni ska träna? Eller blir det ingen träning eftersom det är en röd dag?
Var kul att få vara med er förra gången!
// Eva-Karin och Lotta