måndag 17 maj 2010

Doktorbesök...

Helgen har varit FULL med saker.
I fredags kväll var jag och P på grekisk restaurang tillsammans med hans syster, väldigt trevligt! Martin var hundvakt hemma och jag sov borta, och åkte sen på lördag morgon ut till mammas lägenhet tillsammans med P.
Där mötte vi upp familjen och började röja i förrådet - spara, kasta, skänk var mantrat. Vi kom igenom hela förrådet och fick flyttat alla pinaler till vårat nya shurgaardförråd här i frölunda. Efter allt kånkande äntligen var avklarat åt jag och P sen, sen lunch (kiiinamat) och sen blev det hemgång. Promenad med tjejerna blev det, sen packa om väskan snabbt och blev upphämtad av Camilla, P o Mathias o vi åkte vidare för att hämta upp Christian i Majorna.
Det vankades nämligen beachvolleybollturnering med JULA - Partille vs. Sisjön och the game was ooooon. :P
Var riktigt roligt, svettigt och sandigt och nog fick man till ett par bollar iaf. Snart blir det beachvolley med hundtjejerna tror jag allt :-) Ni är på va? :-)

Det blev sedan utgång för gänget och vi hamnade på bryggeriet för fortsatt alkoholintag. Elin tog det ganska lugnt och var hemma hos hundvakt och hundar vid ett på natten - skönt. Men var ruskigt trött när klockan ringde halv sju på söndag morgon och det var dags att stiga upp. Blev en promenad med tjejerna och sen kom Emma och hämtade upp mig. Det var dags för oss att hålla första tillfället i våran tävlingskurs i agility. Var en rolig dag, även om jag kanske kunde visat mina framfötter en aning mer som instruktör. Får skärpa mig. Men kul var det!
När kursen var slut vid 15 så tog jag och Emma i med hårdhanskarna igen...! Vi röjde i förrådet bredvid hinderskjulet och fick slängt MASSOR. Vi är för rediga vi två.... :-)
Hem, snabbt som attan, pussa på tjejerna och sen iväg till blomsterbutiken i Svalebo där vi handlade blommor till mammas grav. Blev planterande, lite prat och några tårar, som vanligt... Men mycket fint blev det till slut och jag är så nöjd med gravstenen, som äntligen står där den ska, den blev så fin och det härligaste är att den är från Hajom.

Imorgon åker jag faktiskt ut till Hajom, för att få lite kvalitetstid med tjejerna och rensa i våra trädgårdsland.
Först åker vi dock till Husdjurshälsan, där Freja ska få träffa farbror Doktorn... Fejan har hostat nu, i ett par veckor, väldigt lite, men de senaste dagarna har det ökat. Hon hostar dock bara när någon kommer hem och hon blir uppspelt. Inte vid promenad, agility, osv. utan bara när vi kommer hem. Mycket underligt...

Inga kommentarer: