fredag 21 maj 2010

Sommaren är här...

Stella 6 månader.
Gick en ljuvligt härlig promenad nu på förmiddagen; 1,5 timme var vi ute och hundarna var duktiga. Speciellt Stella som jag kan titta på, numera med stolthet, och verkligen känna vilken fin hund hon faktiskt har blivit. Sen är det lite konstigt att hon faktiskt är helt vuxen nu! Hon är FEM år, det är helt galet vad tiden har gått fort... Känns som att var igår som hon låg i min famn, första natten när hon kom till mig, tio små, små veckor och bara ett litet knyte. Nu är hon vacker, min fina lilla tjockis!

Sen känns hon såklart lite äldre nu när man alltid jämför med Freja (som är två år om tio dagar). Stella har infunnit ett helt annat lugn i vardagen nu, som Freja såklart är miltals ifrån. Stella lunkar omkring med sina egna tankr, nosar, käkar lite gräs och gillar läget rätt så bra. Hon är dessutom mer uppmärksam på vad som händer runt omkring. Åh, Freja - bli sån snart!
.
.
.
.
.
...... .... .... ..... ... ... .... .... ..................................... .... ... . . . Stella 4,5 år.

1 kommentar:

Marita sa...

mmm jag kommer ihåg när vi var på stranden i Haverdal med Stella och Thea som ju också är 5 i år :)
och när Stella var med på skolan i hundgården... känns som det var både nyligen och väldigt länge sedan på något konstigt vis :)