tisdag 18 maj 2010

Vi vilar lite.

Besöket hos veterinären imorse gick ... bra, antar jag. Vet. gick igenom Freja från topp till tå, och kom inte fram till mer än att hon verkade må bra. Inga tecken på infektioner, inflammationer eller nedsatt allmäntillstånd. Freja hostar i princip en gång om dagen... Mycket konstigt! Vet tror inte att hon smittar, eller att det ska vara någon fara att träna - då hon inte har haft problem hittils. Men det får bli vila från träning tills hostan är helt borta... Igår hostade hon minimalt och idag inget alls.... Vi får se hur länge det blir vila, kanske några dagar, kanske längre. Men promenader och bus i skogen med Stella tar vi som vanligt!
Direkt efter vi var hemma från vet. styrde vi kosan mot Hajom och det var helt underbart att komma dit. Dock var det inte mycket att rensa från vårat trädgårdsland - där var det inte ett smack som växt upp! Stor besvikelse från min sida. Men jag vattnade lite i alla fall och klippte gräsmattan (nästan hela...) för första gången. Sen satte jag mig i solen för att läsa klart min Twilight bok och satt bara och hade det skönt. Helt plötsligt var det extremt varmt och jag hade lätt kunnat ligga i bikini på gräsmattan - galet! Vipps sa det så hade jag fått massor med färg och känner mig nästan lite röd...! Galet fula solränder har jag nu i alla fall.

På väg hem från landet stannade jag till vid Plantagen och köpte hem lecakulor och blomjord. Planterade ut ett par pelargoner när jag kom hem och fixade i ordning i köket för ett par nya som jag köpte häromdagen.... (jag har fått dille på pelargoner!) Riktigt fint blev det!
Styrelsemöte nu ikväll med, trevligt som vanligt och lite beslut fattades - gott!

Nu blir det att titta klart på Twilight och sen kanske jag slår till med New Moon på det med... :P

Inga kommentarer: