söndag 30 maj 2010

Hajom-himmel

Tjugo över sex vaknade jag imorse - pigg som en mört! Fick dock vänta ett tag med att bege mig mot himmelriket... Jag fick vänta på att pojkvännen vaknade. Vi var i Hajom vid elva-tiden och åt frukost i solskenet - helt underbart. Peter klippte sen heeeela gräsmattan och jag rensade ogräs i potatislandet. Det hade kommit upp en hel del små söta potatisplantor och några blad där det stod Sockerärtor och Lök.
Har även byggt ihop ett litet hjälpmedel jag ska använda flitigt i sommar, till mina kontaktfält på a-hindret. Snyggt som satan blev det till slut! Silvertejp is the shit :-)

Tjejerna har såklart haft jätteroligt och inte varit stilla många sekunder. Vi har firat Frejas 2-årsdag idag och Stella och Freja fick varsitt rått märgben som de kalasade på med glädje! Underbar dag med underbart sällskap i ett underbart paradis!

Åkte till Mammas grav med pappa efter jag släppt av Peter hemma och vi satte dit en vacker bukett då det är Mors dag idag (som ni säkert vet...) Sen så blev det en tripp till Mammas lägenhet där det var mer rensning och nedplockning av saker som stod på agendan. Fick en del till shurgaardförrådet och en del till pappa och till mig. Snart lämnar vi över nycklarna till lägenheten, det ska bli skönt att få den ur världen - men samtidigt jobbigt...

1 kommentar:

Mats Fahlgren sa...

Ha ha vilka fina potatisplantor! Härligt! Och vilken bra gräsklippare - Tack Peter!