torsdag 6 maj 2010

Underbara solsken!

Direkt efter jobbet så åkte jag hem, tog med mig Freja och åkte upp till klubben där jag möttes upp av Maria och Malin för lite agilityträning. Vi byggde upp en bana jag ritade på lunchen och sedan tog vi en promenad med alla hundarna (Freja, Ella, Link och Nitro) som var överlyckliga över att få komma ut i skogen. Det visade sig vara ett bra beslut att låta Stella stanna hemma... Hon löper och hade inte fått träna, och tur var det för hej-kom-och-hjälp-mig vad militärerna lekte krig!
Banan innehöll staket, threadle, raksträckor och möjlighet att köra det nya kommandot jag kör in (back). Freja var duktig, men rev en hel del. Får bli att lägga mer tid åt att köra hoppteknik... Vi har inte några tävlingar inplanerade förrän sista helgen i maj då vi åker till Kind för inofficiella starter, så passar bra att ha tid på sig att träna upp Råttan ordentligt tills dess :-) Måste få henne ifrån mig mer, hon tar tre hinder bra på raksträcka - men hamnar jag för långt bak till det sista så vänder hon upp mot mig... (och helst biter hon mig i knäna med)
Det var sjukligt varmt och det fick bli många pauser. Sprang i linne och uppvikta jeans - helt underbart!
Filmade lite grann, och en lite halvkaosad film får jag bjuda på :P

2 kommentarer:

Jessica sa...

En sån liten busa;)

Sara sa...

Tycker hon är duktig trots sina små bustrick... Men vad tokig vila blev då jag kollade på filmen å du ropade slalom till Freja.. Knasvovve jag har!!!!
Kram på dig!!!