söndag 30 maj 2010

Gårdagen i fler ord.

Vi blev upphämtade på morgonen av Emma, Lisa och Egon och styrde bilen inåt landet och efter cirka en timme så körde vi in på Kinds BKs parkering. En liten, gemytlig, mysig klubb med vackra omgivningar. Träffade Helena, Eva-Britt och Marie som jag tränat för Jenny tillsammans med (mkt go tjej!) Banvandringen hade vi missat då de banvandrat för alla storlekar före small och vi kom ett par starter in i small. Jag stod inte med på några listor alls, helt bortglömd :P Men efter att de dragit i några trådar så fanns jag med. Det blev att starta först med Stella i alla klasser och sist med Freja.
Agility
Här gör Stella ett ganska bra lopp, men lite yvigt. Vi får en miss i slalom och två vägringar tror jag, pga taskig handling. Kommer trots detta på femte plats :-) Kontaktfälten tog hon, om än inte superbra såklart. Detta lopp blev dock inte filmat.
Freja sköter sig över förväntan. På gungan springer och rakt upp och rakt ut - inte önskvärt och egentligen skulle jag tagit om det hindret, men hon sprang faktiskt upp på det - det var jag nöjd med. Hon hoppade balansnedfarten, men när jag tar om det går det fint!
Hopp A
Stella är inte sig lik alls, strular i slalom, lyssnar inte riktigt utan har koncentrationen någon annan stans... Hon är dock inte låg, hon struntar mest i mig lite grann. Inget flyt och ingen toppenkänsla i kroppen efteråt.
Freja däremot gör bättre ifrån sig och får bara två vägringar - vilket inte är så konstigt. Jag var inte tillräckligt nära för att visa hopphindret och sen blir det sned ansats mot långhoppet som blir tokigt. Resten av loppet är jag KANONnöjd med! Freja hamnar på fjärde plats med 10 fel och en kanontid trots det. Vinnande ekipage på 28 sek och Freja i mål på 31 (då med två vägringar)
Hopp B
Här har Stella och jag ett helt annat flyt och hon är back-in-the-game igen. Tills jag blir lite sen i ett byte och helt tappar henne mot ett hopphinder som jag inte alls räknat med kunde bli en fälla. Fel hinder - disk. Annars hade vi faktiskt vunnit ;-) Men vad gör det om hundra år?! :-)
Freja har nu förvandlats till en katastrofhund, som inte alls kan koncentrera sig och skäller som en besatt. Går av banan efter halva då hon är helt utom kontroll. Tar sista hindret för att berömma henne för något. Antagligen mentalt trött hund, som kände att det räckte.

Egon och Emma vinner agilityklassen, efter helt fantastiska kontaktfält - heja Egon! och kommer tvåa i Hopp B efter ett riktigt kanonlopp och hundradelar efter den erfarna parsonhanen som vann. Känns lovande det här! :-)
Vid 13.30 var prisutdelningarna klara och vi började packa ihop oss. Var så ofattbart skönt att vara klara så tidigt och jag tror nog att alla ekipage från tävlingen kan tänka oss att åka tillbaka dit igen! Mycket bra jobbat för deras första tävling :-)

Stella Hopp B


Freja Hopp A

Inga kommentarer: