tisdag 15 juni 2010

Fårbajs och solsken

Det var vallning på schemat idag med - galet roligt! Vi var i Hällingsjö vid tio där det börjades valla på en gång. Vi körde tre pass sammanlagt idag, och sista passet fick vi ta ut fåren ur fållan! :-) Stort i mina ögon! Freja var lite mer avvaktande när vi hon inte hade något staket att luta sig mot, och höll lite mer avstånd till fåren. Höger och vänsterkommandona fungerade ganska bra ändå, med tanke på att hon bara hört dom under två tillfällen förut... Och ligg fungerade lite bättre idag än i söndags, men det är såklart långt ifrån bra än.

När vi vallat klart vid tolvtiden så styrde vi kosan mot Vallda, där vi blev välkomnade av två glada labbkillar och Catta + familj. Det blev hamburgelunch på verandan, kaffe och massa prat med världens bästa mentor. Vi har pratat Freja, stress, etc. och även hunnit med lite skitsnack och annat allmänt gott tjöt :-)
Efter ett par timmar där så begav jag mig hemåt, men tog ett stopp runt Kungsbacka och köpte två klövjeväskor som tjejerna ska få kånka på när vi vandrar i Norge i sommar. Kommer att bli kalasbra!
Hem hann jag aldrig, för fick sms från en träningssugen Emma, så det blev att styra bilen mot klubben istället för hem. Det blev en promenad, sol-lapande och ett par korta rundor på en liten u-bana som jag satte upp. Freja fick köra kontaktfält, funkade rätt okej och jag körde lite med Stella också.
Hann precis komma hem vid åttatiden då Peter kom hit och drog ut mig på en powerwalk - så nu är jag rätt färdig. Det blir lite mer pill och planerande inför KM, sen väntar sängen på mig...!



Här vallar vi in fåren tillbaka till fållan. Oj så känsliga fåren är... Min jycke med för den delen.

Här är sista passet - galet nöjd med mycket här.

2 kommentarer:

Camilla och terroristerna sa...

Vad duktiga ni är! Kan tänka mig att det är roligt men svårt.
Kram från terroristerna

Marita sa...

Gud vad ni är duktiga. så himla roligt att se hur koncentrerad på "jobbet" hon är. Märks att det är det här dom är avlade för :)