måndag 14 juni 2010

Vänersborgs tävling

Det blev en kanondag tillsammans med Emma i lördag, som det alltid blir när hon är med! :-) Det kunde ha regnat bra mycket mer på oss, och vi kunde ha suttit utan tält - så vi var nöjda. Freja gjorde tre diskade lopp, varav två ganska bra lopp egentligen. Bra kontaktfält på balansen o a-et., kassa på gungan dock (men hon tog den!) Hon hade bra fokus på mig när vi var inne på banan, om än lite för mycket då och då. Tyvärr så avslutades vårat sista lopp, som i särklass var bäst, så kommer vi i mål - och mitt i målet står ett stort gäng med minst fem stora pinchrar som börjar skälla när Freja kommer springande...! Freja blir såklart oglad på dom. Men vad 17 gör de ståendes i mål!? Argh va förbannad jag blev och Freja blev så stirrig att hon skakade. De blev bortkörda av funktionärer såklart, som sa att de inte fick stå där, men det var så dags då...! Det var svårt att skaka av sig och jobbigt att inte kunna belöna min hund när hon kommer i mål.... Med Stella gjordes det en del tabbar, varav under två lopp så riktigt såg jag hur 1:a priset gled ur handen på oss....! En del tabbar som jag kunde ha varit tydligare vid, men en del som jag blir besviken på Stella för. Springa rakt förbi en tunnel? Nä, det ska hon faktiskt fixa. Men det blev en 3:e plats i sista hopploppet, en femfelare men med bäst tid. Det var bra det i alla fall!
Det blev thai i metropolen Skepplanda på vägen hem (jag ska börja hänga där...) och lite för många sköna skratt i bilen på vägen. Trodde vi skulle åka av ett par gången... Tack för en grymt rolig dag kompis!

Inga kommentarer: