måndag 21 juni 2010

Kort men bra.

Helgen har varit kort (bara ledig en dag) men bra. I fredags var det lugna gatan med mys hemma, jag, hundarna och symaskinen tog det lugnt... Tills jag gjorde sönder den enda symaskinsnålen jag ägde och gick bergsänkagång här inne. Typiskt när man väl är inspirerad till att sy, så pajar skiten. Men nu är nya nålar inhandlade så snart sätter jag igång igen. Denna gång ska det bli ett halsband till en stor, vit, fluffig sak :-)

På lördagen var det jobb som vankades, och det var ganska lagom med folk men alla visste vad de skulle ha så det var inte så mycket att göra i butiken. Bytte tid så fick gå redan 15 - wohow!
Vid 18tiden var jag vid klubben med Maria o Emma och det vankades lite sista-minuten-träning inför KM. Maria o Link fick ett pass, och det såg bra ut! Jag beslöt mig också på plats för att låta Maria köra Stella på KM:et och därmed kunde jag köra Chip. Tänkte att det kunde vara kul med en deltagare till :-) Freja fick ta det ganska lugnt, lite kontaktfältsträning och en liten kortbana fick hon ta.
Fick med mig en pojkvän hem och det blev film o mys i soffan resten av kvällen - grymt skönt då det var en tidig morgon som väntade. Vid halv nio var vi på klubben och började förbereda...!
Det blev en kanondag, trots få deltagare och alla som var med var glada och sugna på att slåss om Klubbmästartitlarna :-)
Jag och Stella satte ihop ett program i torsdags och det blev faktiskt att vi startade med det, då deltagandet behövdes. Det gick inte så dumt (trots skott precis när vi gick in på plan) och vi hamnade faktiskt på tredjeplats till slut! Heja oss :-) Nu har vi äntligen gjort våran första freestyleuppvisning! Grattis till Jimmie till guldet och Emma till silvret!
Agilityn flöt sen på rätt så bra, vi hade inte så bråttom så var ingen hets med startandet :-) Hanna hade ritat bra banor som var roliga och lagom svåra att köra. Tack för det. Stella gick kanon med Maria och vann KM titeln i large. Jag var extremt stolt över Maria för hennes handling! Duktiga du!
Freja hamnade på tredjeplats efter att ha diskat sig kanske två-tre gånger i agilityloppet (dock bra kf) och sen göra ett mycket bättre hopplopp med fem fel - DÅ var jag nöjd. Under hopploppet var det inte alls samma hålla-i-handen-lopp som vi brukar ha utan hon var mer hindersökande och hade mer driv. Chip skulle klart bita i alla tunnlar han gick in i och hoppa kontaktfälten som de vore lavastenar, men förutom de små missarna ;-) så gick han fint tycker jag. Han är pigg och busig, men har stor potential. Ska bli oerhört kul att fortsätta träna den här hunden!
Efter dusch och lite chillande blev det en tripp runt halva stan för att hitta rätt thai+sushiställe och det blev sen en festmåltid hemma hos Emma o Lars. Emma och jag kalasade dessutom på räkor och kräftor som vi fått av Sarah och hade det bra. Peter o Lars satt såklart trollbundna framför en ovanligt fysisk, men vad ja förstod det som, ganska bra match (?) Det jag såg tyckte jag var rätt bra iaf, och vi måste ju komma ihåg vilken fotbollsexpert jag är!

Frejas bästa lopp från KMet

3 kommentarer:

* * * * * * * * * * sa...

Kan tyvärr inte idag...

Jessica sa...

Herre jäklar vilken fart ni har! Imponerad som vanligt;) O nyfiken på halsbandet till den lurviga vita saken;) Har tänkt på det då o då:)

Camilla och terroristerna sa...

Grattis till bra prestationer, vad duktiga ni är!
Kram från oss