torsdag 17 juni 2010

Signalkontroll....

Igår kväll stod det städkväll på Elins schema, och gud vilket fruktansvärt väder för det. Strålande sol och vindstilla ute, det gick bara inte att stå inne med dammvippan då. Satte på Stella hennes nya klövjeväska, Frejas passar inte riktigt - får se om den ska lämnas tillbaka, och så gick vi ut på premiärpromenad. Det blev koppelpromenad i solen. Stella verkade inte ha ont alls av väskan, och den satt bra - skönt! På väg hemåt kunde jag inte slita mig ifrån att stanna vid en stor gräsmatta, dränkt i sval kvällssol. Det blev att köra ett litet pass i flockträning, dvs att hundarna ska lyssna på vilket namn som sägs innan kommandot. Körde detta oftare för ett par veckor sedan. Var jättesvårt i början igår kväll, men kom sedan på ett flytta hundarna mer i sidled från varandra. Då var det lättare att rikta min uppmärksamhet, blick och kropp imot den som skulle komma, och den som skulle stanna, förstod att det inte var hennes tur. Funkade mycket bättre! Vi tränade på ligg kvar, med hund krypandes och fotgåendes förbi. Sen tränade vi på inkallningar vs ligg kvar en och en. Och även ligg kvar när vi körde lite tricks, snurr etc. Blev även lite sitt-ligg på avstånd, då Freja verkligen behöver det nu. Hundarna var duktiga och jag är faktiskt nöjd med dom båda :-)
Var lagom aktivitet med tanke på vår hetsiga tisdag, och att det vankas träning idag. Idag vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop dagen om jag ska vara ärlig. Är för mycket som ska hinnas med... :-) Jag vill till Cubus som har medlemsdag idag (endast idag) och -40% på alla kläder. Det hade varit bra o hinna direkt efter jobbet. Sen ska jag till Mölndalsvägen där jag ska köpa priser till helgen, måste göras idag då jag jobbar till åtta imorgon. Sen så ska vi upp till klubben och promenera och träna. Rackarns vad tiden inte tänkte räcka till idag...! Hm, man kanske kan flexa lite? *snilleblixt*

1 kommentar:

Hanna sa...

Om jag minns rätt tog någon annan på sig att fixa priser....