torsdag 3 juni 2010

Men....?

Då och då hör man några små skrik i trädgården, det är oftast Chilli som blir jagad av grannarnas katter. Hon kom hit sist, är yngst och minst - och ja, det är inte så jättekonstigt att hon blir lite mobbad... Det är ett ganska litet område och åtminstone fyra-fem katter som bor här. Så inte så konstigt att det blir lite struligt ibland.
Nu helt plötsligt hör jag det skrika till lite, så reser mig upp och går ut för att kalla in Chilli... Då står två av grannarna i min trädgård! What?!
De står alltså innanför mitt staket och tittar och har sig. "Ja, vi försöker få ut hennes katt härifrån" säger den ena. Öh, tänker jag, för jag ser hennes katt sitta precis bredvid henne. En grå stor katt, som jag för övrigt ser oftare i min trädgård än min egna katt. "Jaha, har dom bråkat?" undrar jag då... "Ja, eller ja, din katt skriker ju bara dom tittar på henne"... fortsätter kärringen. "Ja, med tanke på att hon aldrig blir lämnad i fred och får stryk hela tiden så är det ju inte så konstigt om hon skriker en aning....?" svarar jag normalt.

Jag kan inte kontrollera hur min katt skriker när hon blir jagad, lika lite som dom kan kontrollera hur mycket deras katter jagar min... De är utekatter - det blir så då!

Hundarna undrar såklart vad som pågår, kommer utspringande och tanten i trädgården börjar skrika och ha sig. Tror väl att katten ska bli uppäten eller nåt, hahaha. Katten hoppar ut, och de tackar för att jag fick ut katten. Öh, Elin står som ett frågetecken.
Jag har ett vanligt trästaket, med en dm mellan brädorna och min katt går som hon vill (precis som de andra katterna) Har till o med hundar som smiter därifrån, så fattade iiiinte grejen. Myskotanter.

Inga kommentarer: