fredag 18 juni 2010

Sluta blås så förbaskat.

Jag fick sluta en timme tidigare igår -gott! Så direkt efter jobbet så åkte jag och hämtade upp Emma på jobbet och vi åkte till Mölndalsvägen och fixade priser och pokaler tills KM:et på söndag. Emma ska hämta dom idag, tror att det kan bli riktigt bra :-)
När vi var klara med priserna så åkte vi till Cubus där det var VIP-dag och -40% på alla kläder. Jag höll ändå ganska bra i plånboken måste jag säga.... Till skillnad från Emma :P Vi gjorde hur som helst riktiga kap och är mycket nöjd med mina inköp. Sen så packade vi ihop oss hemma och Emma och styrde sen kosan mot klubben där vi fikade (från haket såklart) Maria o Markus kom med alla hundarna och vi byggde en bana som jag ritat. Tog sedan en promenad och sen så var det dags för lite träning! :-) Jag hjälpte Maria lite med Link, som ska tränas om rakt av :-) Han måste få upp mer hindersug och fokus and we're going back to basics.
Sen fick Freja köra, och hon tog startlinjen och slalom kanon, grymt kontaktfält på balansen (!) Sen tappade jag henne lite och hon flippar såklart ut som en galning och biter mig i knäet. AJ! Stella tar också startlinjen bra, när jag hjälper henne lite extra. Resten av banan passade henne bättre, även om hon har en förmåga att rikta in sig på fel hinder och sen inte bry sig för fem öre om man ropar på henne... (inte direkt en av hennes starka sidor som agilityhund)
Efter ett till pass med Maria o Link så fick båda tjejerna lite allmän hinderträning. Jobbar just nu på att Stella ska förstå kommandot "ner". Vilket innebär egentligen att ta kontaktfältet och ligga kvar där. Jag har varit så himla lat det senaste och inte tränat kontaktfälten alls med henne.... Jag vet jag får skylla mig själv. Men jag har inte riktigt någon motivation! Men vet att det inte är någon idé att anmäla oss till agilityklasser över huvud taget om vi inte gör något åt det. Så "ner" får fungera som tillfällig lösning. Det gick ganska bra ändå....
Freja fick köra en hel del kontaktfält på balansen hon med, hon söker sig jättebra ner - men hon vill inte riktigt ligga kvar om jag springer förbi i full rulle - hon vill hellre kuta med! :-)
Tränade även lite extra på däcket och kommandoträning på fram och back. Det gick riktigt bra. Är nöjd med kvällens träning! Klockan var efter tio när jag och Emma plockat in alla hinder och gått av hundarna. Möttes upp hemma av en underbar pojkvän :-)



Frejas sista lopp i Vänersborg (som blev det bästa). Jag fipplar bort mig helt och hållet och glömmer visa ordentligt till det rivna hindret, vi tar nästa hindret och diskar oss. Men är grymt nöjd med slalom (när det blev rätt) och att hon tog långhoppet utan att kliva på det och muren utan att tveka. :-)

2 kommentarer:

* * * * * * * * * * sa...

Hej!

Ja kan t.ex. nu på söndag förmiddag. Kan inte du ringa mig? Har du kvar mitt nummer?
Så bokar vi något...

Emelie sa...

Var ett tag sedan jag såg dig och Freja på plan nu. Men OJ vad ni har utvecklats på kort tid! Hon har en härlig fart! :)