lördag 25 september 2010

Bollebygd tävling

Det var tävling i Bollebygd i lördags och Freja och jag var på plats i regnet för att satsa stenhårt på nollade lopp! Självklart gick det inte alls som planerat. Freja var kollosallt galet övertaggad i agilityloppet, gör fel i slalom 14 000 gånger och sen blev det disk vid fel tunnel. Efter disken så fortsatte det att gå utför ganska så rejält och trots att gungan gick jättebra så fick jag ta om balansnedfarten TRE gånger. Kändes halvkul om jag ska vara ärlig....! Början av loppet kändes dock riktigt bra!

Innan hopploppet hann vi träna på slalom upprepade gånger, kan nog ha hunnit med en 15 repetitioner sammanlagt och inte en enda antydan till att göra fel. Kändes kanonbra!
Hoppbanan var mycket roligare än första banan och starten kändes kanon. Det blev en rivning och sen satte slalom stopp för oss... igen!
Fattar noll då slalom funkar så rackarns bra på träning. Försökte att öka upp min egen fart rejält under slalomen och inte messköra, men inte hjälpte det inte. Slutade på 15 hinderfel och en massa tidsfel när vi väl var klara. Kändes faktiskt lite småtråkigt, för jag vet ju att hon kan så himla bra! Min Freja, hon måste bara lära sig att hålla huvudet kallt.

1 kommentar:

Sofie sa...

Attans slalom..! Skickar en massa pepp till er, för jag vet hur bra ni är!!!