tisdag 14 september 2010

Rackarns vädergud

Det är ett riktigt busväder ute och om en timme ska vi träffa Christina och hennes tollare för lite lydnad och agilityträning uppe på klubben. Typiskt att det ska regna och blåsa på det här viset bara för det...!
Har planer på att träna lite lydnad med Freja och även ta fram två basic-övningar som jag fått med mig från Kungsbackakursen jag går med Chip just nu. Sen blir det garanterat någon liten kombination från helgens tävling i Torslanda. Om det bara kunde sluta regna och blåsa så förbannat...!

Just nu sitter jag och skriver ut min "Study guide" för engelskakursen jag läser via LTU just nu. Kursen heter Comprehension and writing och våran första uppgift går ut på att analysera en artikel, en artikel som jag sitter och lusläser nu... Min skrivare fortsätter att strula, och jag får åter igen ut min studyguide i rosa text - trots att bläcket är inställt på svart. It's driving me crazy!
Hade lite morgonmys med tjejerna i soffan efter att Peter gått till jobbet och jag tog fram the fur-minator för att gå på Stella som har börjat fälla (igen...!) Tror att hon gick ner 1-2 kilo efter jag var klar med henne... Galet vad päls! Hoppas det går fort den här gången, orkar inte dammsuga en gång i kvarten.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Rackarns väder här med ska du veta, o ja ska ut o rida ikväll..:( Tur ja har en medryttare som kommer ikväll o rider en häst iaf;) hihi

Sofie sa...

hoppas det blev en lyckad träning, trots vädret!! :)