tisdag 14 september 2010

Valet är gjort.

Ösregn i morse och vinden ven som satan, inte direkt något som lockade en att klä på sig att gå ut. Men vi hade bokat date med Christina och Theo, så det var bara att dra på sig regnkläderna och ge sig av. Hämtade upp Christina på torget och sen gick vi Ulla-rundan i ösregn, var genomsura bara efter det. Sen så tog vi fram några hinder och jag tränade lite med Freja. Körde bland annat de två övningarna jag fastnade för på Kungsbackakursen. Det gick bra, även om jag hade lite svårt att få till ett par enstaka svängar. Men Freja sökte hinder bra och jag är nöjd med henne! Sen var det lite Theoträning på kartan och efter det fick Christina köra agility med Stella! Är jättekul att se andra köra min hund och blir stolt över henne när jag ser vilket bra facit hon är för en nybörjare och hur tacksam hon är att handla :-) Då blir man sådär extra glad och varm i hjärtat över sin älskling! :-)
Efter en bra stunds träning på agilityplanen plockade vi undan och gick sedan över mot apellplanen för att köra lite lydnad! Jag och Freja har inte gjort ett fritt följ på jag vet inte hur länge, och i början var det ganska så knackigt. Har kört så mycket frivilliga "stannanden" i agilityn att hon inte vet om hon får fortsätta efter att hon satt sig ner i fotgåendet, trots att jag inte sagt något. Så lite tveksamt sådär... Men efter bra tips från Christina så fick vi till det ganska bra tycker jag :-) Ska fortsätta uppmuntra och tagga henne mer i följet, och mindre beröm när hon sätter sig - för det gör hon för bra...
Efter tre timmar på klubben så mötte jag upp en lastbil vid förrådet som skulle lassa in alla de möbler som var kvar från mammas lägenhet. De har stått i ett förråd hos det här företaget som hyrde mammas lägenhet innan den blev såld, och ja, nu äntligen har vi tillbaka möblerna igen och kan förhoppningsvis snart få bort allting från själva förrådet, så det slipper stå där och kosta multum.
Efter en timmes möbelkånkande kom vi till slut hem igen, tjejerna och jag och det blev vila i soffan en stund, var helt slut! Sen så tog jag faktiskt fram mina engelskapapper och började läsa igenom artiklarna, för att se vilken jag ska välja att analysera. Har dock inte bestämt mig än :-)
Har även varit på bibblan idag och förtidsröstat då jag är borta på söndag. Kan avslöja att jag röstar gröööönt :-) Miljöpartigrönt! :-)

1 kommentar:

Tant Blå sa...

Aj aj aj, en röst på Mona som statsminister med andra ord :( !