onsdag 8 september 2010

Godmorgon världen

Underbar morgon idag också, solen skiner och vi är nyss hemkomna efter en tur på Tippen, härligt! Nu sitter jag och äter frukost, nyduschad och på gott humör (trots att jag snart ska till jobbet)
Igår var jag ledig från betongbunkern och sov över hos Peter i kallebäck tillsammans med tjejerna. Det blev älgfärs till middag och sen lugnt mys i soffan, precis vad jag behövde. Det blev tidig uppgång, ca 7 och vi hade sedan en lugn mysmorgon inne innan vi gick ut på morgonpromenad upp till Delsjön.
Vid 12 var jag i Lindome där jag mötte upp Jacqueline och vi letade oss sen ut i skogen och fram till agilitybanan där de brukar träna.
Det blev ett riktigt bra pass med Chip, jag var väldigt nöjd efteråt och han bet mig bara en gång i handen :P Jag är ju van att handla mina hundar som jag vill, och inte som Chip vill - men nu får jag anpassa mig i början, sen får han banne mig anpassa sig efter mig. Jag får inte titta på hunden...! Tittar jag rakt fram eller bara bort från honom, då gör han precis som han ska. Jag ser jätterolig ut när jag springer omkring och tittar i hilmen och jag antar att det bara är en tidsfråga innan jag krockar med något. På söndag ska Chip få följa med till Torslanda för en inofficiell tävling, där han ska få ta Frejas plats pga löp. Miljöträning är alltid bra :-)
Freja gick kanonkanonbra på träningen igår och det känns jäkligt tråkigt att hon löper då vi missar en klass1-tävling på lördagen. Men men, jag är trots det väldigt glad över att det antaglien blir den enda officiella hon missar! En riktigt flax ändå.

2 kommentarer:

Camilla och terroristerna sa...

Vi ses i Torslanda på söndag, Treo ska debutera:)
Kram

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej! Tack för denna dag!
Skrev precis ett jättelångt meddelande, men det försvann;(
Orkar nog inte skriva detta igen tyvärr. Men nåt i denna stilen gick det, Inte titta i himlen då snubblar man! Tänk att du sitter på hästryggen och tittar efter nästkommmande hinder och bara tuta & kör!
NI var så duktiga så!
Tack!!!
Kram!