fredag 17 september 2010

Mot Kålmården

Igår så åkte jag direkt till klubben efter att ha hämtat hundarna. Träffade Maggie, Anna o Emelie på klubben som var som jag - träningssugna. Det blev Ulla-rundan i ösregn och sedan lite träning. Körde en stund med Freja, som faktiskt nollade den bana på tio hinder vi satt upp. (på första försöket) Hon gick riktigt fint och jag försökte fokusera på att bara styra henne med kroppsspråket, försökte vara så tyst så möjligt och jag tycker att det gick bra. Dock blir hon galet störd i slalom, av småsaker och vi måste lägga ner ännu mer fokus på det. Körde även lite slalomingångar på ett fyrapinnarsslalom och det fungerade rätt så bra. Sen blev det träning på gungan (prio!) och första gången hon springer upp på den springer hon rakt ut i luften, eller så trycker hon ner den och hoppar rakt av - utan minsta ansats att stanna. Försöker jag igen går det bättre och då nosduttar hon jättefint, men jag är rätt sugen på att det ska gå första gången också :-) haha. Men vi tränar vidare!
Tog mig till datorn på klubben och skrev ut massa papper till kursintroduktionen vi skulle ha igår. Sen så hann jag träna lite grann med Stella, fick hoppa in på torsdagsgängets kombination som de haft på kurs - staket och threadle. Stella gick rätt så bra, även om hon ansåg att släptunneln definitvt var ett hopphinder. Hon sprang bra trots att det varit en del skott innan men efter en stund blev det mer och mer skjutande och då la vi av.

Kursintroduktionen gick bra, jag och Emma verkar ha fått ett härligt kursgäng och det ska bli kul att hålla kurs för dem nu i oktober när det kör igång!

Nu måste jag hasta iväg till jobbet, sen så åker jag och Hanna till Kålmården för att delta på Repskapet, eller Sveriges Hundungdoms Årsmöte som man också kan kalla det. Ska bli jättespännande! Tjejerna och Ärtan får vara hos Peter under helgen. Peter som jag var hos igår kväll och som visade mig ett jättehäftigt YTklipp! Kolla här :-)

Inga kommentarer: