söndag 12 september 2010

Fantastiska helg helt enkelt

Igår morse så åkte jag och Peter in till Linné och satte oss på Ethels för en fantastisk frukost i underbar miljö :-) Var härligt med lite extra helglyx.

Sen blev det en runda i stan, kollade runt i Saluhallen lite grann bland annat, maaassor med folk! När vi var påväg hemåt var klockan strax innan tre och vi skulle köpa med oss skaldjur på vägen hem... Vi kommer till fiskebilen vid Coop och inser att allt är slut... Kvantums bil hade stängt..! Jag började drabbas av panik, känna hur kvällens planering började gå käpprätt åt helvete. Så svänger vi in på Smycke och kommer fram till bilen och där står helgens ängel - rent ut sagt! Han sträcker upp en stor påse med räkor "Det här är det sista"... Phuuuu vad jag andades ut där! Fiskemannen börjar väga upp räkor och kräftor, 500 spänn jämnt. Men går sen till kylen, drar fyra stycken smaksatta aiolis, börjar väga upp krabbklor och slänger i det sista som var kvar av kräftorna och drämmer till med de kräftskjärtarna som var kvar - "ni får det på köpet". Han väger upp lite extra krabbklor att avsluta med och vi behövde inte betala en krona extra...! Helt galet! Sammanlagt fyra kilo skaldjur för 500 pix. Ni kan tro att vi hade flax! Men aldrig i livet att jag väntar till sista sekunden igen :-)

Hemma blev det lite turbostädning innan det var dags att befinna sig på Liseberg för att möta upp Daniel och Emma i regnet. Det blev en rolig femkamp, trots regn och Emma och Daniel fick nöjda dela på förstaplatsen! :-)
På vägen hem från Liseberg så mötte vi upp Jacqueline och fick med oss en Chip hem. Det blev sedan en härlig festmåltid med skaldjur, massa aioli, vin, öl och spelkväll - mycket trevligt. Tack för en underbar dag!

Imorse ringde klockan halv åtta och det var med sorg i hjärtat jag fick lämna min lilla mini-pingla hemma. Chip har under dagen gjort tre stycken lopp, och jag har varit nöjd med en hel del. Han har suttit bra i alla starter. Slalom hade vi lite strul med, men i ett lopp var det riktigt bra. I agilityloppet tog han gungan superfint och vissa hoppkombinationer har varit riktigt bra! Framför allt så har det varit väldigt lite tunnelbitande och har fått många kommentarer om att det verkar vara en trevlig och rolig hund!!! :-) Vilket han dessutom är :-)

Stella har gjort tre, faktiskt riktigt bra, lopp och hon har knipit tre placeringar (om än inte topp) trots att inte ha nollat ett enda. Sista hopploppet var jag riktigt, riktigt nöjd med - det var bara slalom som satte stopp för oss där. Men där måste jag verkligen slå mig själv på fingrarna...! Jag mesfjantade så vid slalom idag att det inte var sant, inte konstigt att hon går ut! Inte 17 kör jag så på träning?! Skärpning Elin!!
Har varit en riktigt trevlig dag, med bara ett par enstaka regndroppar. Var dessutom riktigt skönt att komma hem innan fyra :-) Trots att tröttheten var tryckande så tog jag med mig Freja ut på en långpromenad och stannade även till på gräsplanen för ett litet lydnadspass. Körde lite linförighet (jäkla koppel att vara i vägen..!) och några lägganden - gick bra.
Nu har Jacqueline precis varit här och hämtat Chippen och jag sitter i soffan för resten av kvällen tror jag allt :-) Väääldigt skönt!