tisdag 7 september 2010

Bröllopshelg

Pappa och jag anlände till Västerås sent på fredagskvällen, närmare tolv. Men blev insläppta av mormor och invisade till vårat lilla källarrum där vi skulle husera :-)
På lördagen sken solen något fantastiskt och jag och pappa tog en promenad ner till stan där vi kollade runt lite grann på marknaden och kikade i ett par affärer. Jag hittade en topp/koftliknande tröja som jag hade senare på kvällen.
Hemma hos mormor och morfar vankades det sedan lunch i form av mälargös - så galet, galet gott att ord inte kan göra rätten rättvisa. Mums!
Sen var det helt plötsligt dags att lägga på ett kol för att bli bröllopsredo och det var en lång kö till duschen. Jag tror att jag sen bytte outfit över 10 gånger, växlade mellan 3 stycken som jag inte kunde bestämma mig för. Men det blev till slut en figursydd marinblå bomullsklänning med bara axlar. Jag köpte den för ett år sedan för den var så jäkla snygg, men sen har jag inte riktigt (underdrift) haft kroppen för det. Nu när fem kilo till har runnit bort så satt den faktiskt inte så pjåkigt :-)
Vi anlände till Kungsbyn vid 16 och där var det mingel och fördrink, härligt att träffa massor med nya människor och många släktingar. Brudparet, min kusin Terese och hennes Peter skred ner i äppellunden tillsammans och var helt underbart vackra tillsammans. Det var även namngivning för deras son Wilmer i samband med vigseln och det var underbart att äntligen få se mitt lilla kusinbarn! :-)
Efter ceremonin följde en fantastisk middag och galet rolig bröllopsfest! Ska se om jag kan få tag på några bilder med :-) Nu sitter jag hemma hos Peter i kallebäck och har lite förmiddagsmys. Tjejerna och jag har varit ute en sväng och gått och sen har jag suttit och mailat en himla massa. Snart åker vi till Lindome, tjejerna och jag för att möta upp Jackie och hundarna - ska bli kul!

Inga kommentarer: