torsdag 9 september 2010

Kungsbackakurs

Idag har jag och Chippen varit på vårat andra kurstillfälle tillsammans, och hjälp vilken förbättring sen sist! Vi tränade som sagt ihop i tisdags, vilket kändes jättebra, men framstegen idag från förra torsdagens kurs för Christina och Janne kändes helt enorma!
Chip hoppade inte upp och bet mig en enda gång, han bet bara i en enda tunnel (tjohoo), satt kvar mycket bättre i starterna och höll sig lugnare överlag mellan passen. Känns kanonkul att han lär sig så här fort :-)
Bra övningar från instruktörerna idag igen och det blir att ta hem flera av dem och träna med mina tjejer (och Chip) många gånger om.
Stella, Freja och jag tog en skogspromenad i brukshunsklubbens katastrofala promenadmiljö, men det visade sig vara värt några skrapsår i ansiktet åter igen och jag fick med mig en liten kopp med kantareller hem som jag har ätit till sen kvällsmat nu :-)

Igår var jag på Hundens Hus på friskvårdsföreläsning för Anna från Hundiharmoni, och det var väldigt intressant. Vi pratade om uppvärmning, nedvarvning, massage, etc. och det var mycket lärorikt och vi hade tur och var en liten grupp och fick ställa massor med frågor! Det blir förhoppningsvis kurs hos Anna snart igen hoppas jag!