måndag 27 september 2010

Tävlingen gick som smort!

I lördags kväll var vi ett helt gäng som möttes upp på klubben vid 19 för att förbereda inför söndagens tävling. Jag var där redan 17 och träffade Christina & Janne för att mäta ut banorna (inte helt enkelt ska ni veta).
Efter att allt var klart så åkte jag Emma, Hanna, Sarah, Linn o Anna till Mölndal där det blev kinamiddag.

På söndagen så körde Peter upp mig, Rebecka o Maria till klubben vid halv åtta och sen fick han åka hem och sova vidare en stund, han kom tillbaka ett par timmar senare - då tillsammans med hundarna.
Tävlingen flöt på jättebra tycker jag, det blev dock lite strul med resultaten av lite olika andledningar. Men till slut blev allt rätt och alla fick de pinnar o priser de skulle ha :-)
Efter de officiella klasserna så körde vi igång en liten inofficiell hoppklass. Både Stella o Freja fick köra varsitt lopp och gjorde båda två diskade lopp, men med FANTASTISKA slalom. Har aldrig lämnat Stella så långt på tävling och hon hade en jättefart! Freja gick kanonfint och nu blir det helsatsning på slalom!

Vi var helt färdiga vid 17.30 och kunde åka hem. Tack alla GHU:are för erat fantastiska arbete! Ni är helt otroligt duktiga, allihop!!, och jag är så stolt över att få kalla mig Hundungdomare!

Inga kommentarer: