söndag 11 januari 2009

Dageneftertrött.

Vår spårvagnstur igår var jättelyckad och det var verkligen bra träning. Vi promenerade ner till torget och tog första bästa spårvagn - med handväskan fullproppad med grillkorv. Stella är hyfsat van vid att åka spårvagn men hon älskar det inte direkt. Det som är jobbigast är att gå på vagnen, då kryper hon fram och slänger sig i första bästa hörn och lägger sig och trycker. Så det är det jag ska försöka få bort så mycket som möjligt. Vill att hon ska tycka att det är roligt att sitta på en bullrande maskin fullproppad med olika männsikor!
Nästa steg tog vi redan igår, och det var att gå omkring på stan. Det har hon nog bara gjort någon enstaka gång, inne i själva centrala Göteborg. Det var runt fyra tiden så det var inte jätteknökat med folk, vilket var skönt. Det slutade med att vi faktiskt ställde oss och tränade freestyle utanför domkyrkan, precis vid kungsgatan.
Stella kan vad som helst hemma i vardagsrummet och lyssnar hur bra som helst. Men så fort någon tittar på så får hon scenskräck, det räcker med att Emma kikar in genom dörren och smygtittar - så tappar hon koncentrationen. Så träna inne i stan var verkligen toppen.

I början var hon jättenervös och ville inte riktigt vara med men helt plötsligt släppte det och det gick jättebra! Vi fortsatte sedan runt lite i stan och åkte sen hem igen. Var toppen och jag ska försöka hinna med sådana "träningspass" oftare.

Sen vankades det fest hemma hos vår lilla partyprinsessa Johanna. Jag kickade ass på Singstar och vann för första gången över Helén. Mohahaha. Men med tanke på min sångkapacitet så ska jag inte skryta för mycket då hon lär sopa mattan med mig nästa gång ;-) Haha. Men roligt var det i alla fall. Johanna ägde som vanligt trummorna i Rockband och vi andra satt mållösa när hon dundrade runt med sina pinnar, helt galet.
Festen var toppen, bålen var god och vi drog vidare in till Gretas och hade jätteroligt där med. Kom hem ganska tidigt faktiskt, somnade strax efter tre och det var ganska skönt måste jag erkänna, var länge sen jag somnade innan fyra efter en utekväll. Fick i mig resorb, mat och vatten ganska fort på förmiddagen idag och har sen bara legat i soffan förutom några kissepromenader med vovven. Det får duga som en söndag :-)

Inga kommentarer: