lördag 10 januari 2009

I look smashing by the way...

Igår var det hemmakväll för hela slanten. Tittade på premiären av Lets Dance tillsammans med Emma och åt en smaskig sallad. Tänkte att jag skulle berömma mig själv med ett glas vin också, världens godaste vin för övrigt, Drostdy-Hof Steen Chenin Blanc, och vips så blev ett glas helt plötsligt fyra... De slank ner ganska fort. Emma förmanade mig när hon gick och la sig "Däcka nu inte i soffan, gå och lägg dig snart" Jag mumlade något till svar där jag låg utsträckt på divanen och tittade på TVn med grumlig blick. Emma hann väl stänga sin sovrumsdörr antar jag, sen hade jag däckat.

Vaknade upp i sängen halv nio imorse och var så där fylleorolig, så jag kunde inte riktigt somna om. Låg och kramades med en ovanligt fredlig hund i en timma istället. Hon bet mig inte ens i näsan när hon pussade mig - mycket trevligt och ovanligt.

Jag och Emma har nu varit en sväng på torget - jag skulle inte handla något, bara följa med som sällskap. Men det slutar som vanligt med att jag springer omkring med aldeles för många påsar. Fick tag på ett par ljusa Shepards fårskinnstofflor, en ny silverkedja till mammas berlock, ett par pilgrimsörhängen på rean, en ny ursnygg plånbok och lite annat smått och gott.

Strax ska jag ta ut min hund och åka lite spårvagn, får förhoppningsvis med mig Emma som sällskap.

Har laddat hem lite bilder på mamma från min morbror Håkan och hittade en härlig bild på fyra generationer av kvinnor - a picture where I look rather smashing by the way! Tänkte att jag skulle dela med mig till allmänheten. Titta och njut...

Mormor Elsie, mamma Kajsa, snyggingen moi i mitten och gammelmormor Nonne (Ebba)

1 kommentar:

Jessica sa...

haha ja måste säga att du var verkligen ursöt på den bilden;)