tisdag 27 januari 2009

Hell no.

Mår jag bättre? Nej för fan det gör jag inte. Oj, nu svor jag också.
Jag har haft en sån dunderhuvudvärk att jag knappt har kunnat stå upp. Jag åkte till mammas lägenhet i förmiddags och rensade ut posten, vattnade blommorna och hämtade skidkläder till moi. Rotade igenom hela källarförrådet utan att hitta täckbyxorna, var precis på väg att ringa pappa och beklaga mig när jag insåg att jag gått förbi en resväska som stod precis innan för förrådsdörren. Låg täckbyxorna i den tror ni? Ja, men det är väl självklart att de gjorde.

När jag kom hem var det hantverkardags och jag blev bara sämre och sämre. Jag orkade inte ens hålla i borrmaskinen så Emma fick debutera som hantverkare. Hatthyllan kom på plats och blev bara en mikromilliprocent sned - dvs jättebra! Vi har måttat ut för vart vi ska sätta de andra hyllorna men smidig som jag är så hade jag inte satt borrmaskinen på laddning sist jag använde den, så batterier höll inte många minuter. Det får bli lite mer hantverkning ikväll istället, när Emma kommer hem :-)

Det var meningen att jag skulle sätta mig i frisörsstolen om fem minuter, men ha någon pillandes i mitt hår är tyvärr det sista jag vill just nu. Så var tvungen att avboka min tid hos Anette, något jag inte tycker om att göra. Får se när jag kan få tid nästa gång igen, först måste jag dock bli helt frisk. Först får jag se om jag faktiskt blir sjuk också, det är ju inte säkert.
Det tog lång tid för värktabletterna jag proppade i mig att värka så jag har legat i sängen i flera timmar och försökt lura min kropp att sova. Det har dock misslyckats totalt, har legat och tittat på Dreamgirls filmen istället. Den var bra får jag säga.

Jag har även ringt och sagt hejdå till min lilla lilla syster som åker mot Thailand idag. Huvaligen, hemska tanke att hon ska vara borta så länge.


Många frisyrer har det blivit genom åren, här har vi ett LITET urval.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig! Kram

Anonym sa...

Hej. Kajsa och jag jobbade samtidigt som reseledare för Snöresor i början av 80-talet. Mejla mig så skall jag skicka över en bild på Kajsa från vår reseledarutbildningskurs i Verbier (nov-1980): arne.sjoblom@sheab.net