fredag 2 januari 2009

Det är svårt.

Jag har en lite dålig dag idag, vad jag än gör så tänker jag på mamma - nonstop. Men det är inte det att jag inte vill tänka på mamma, det vill jag. Det är så mycket just nu som är konstigt, jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv, tankar, känslor, relationer - ja allt... Just nu är mamma den enda personen jag vill prata med det om - och hon är den enda jag inte kan prata med.


Min mamma och jag

Sen vi kom hem har min hund bott på badrumsmattan, jag fick bära ut henne igår kväll för att få henne och kissa. Det har nog aldrig tagit så lång tid som det tog igår för att få henne att kissa... Det smällde och smällde och hon bara vägrade göra sitt buisness.

Idag har hon legat inne i badrummet och en stund i min säng... Har fått i henne några små tuggben, men annars är det allt hon har gjort på eftermiddagen. Vi var ute en halvtimma i förmiddags, och då var hon ganska lugn till att börja med. Sen så fyrades det så klart av en dunderpjäs och Stella kissade nästan på sig av skräck. Halv elva på förmiddagen! Varför man ska skjuta upp raketer och smällare då? Ja, det svaret har jag då rakt inte. Är så trött på det att jag snart börjar gråta...


Stella ligger i sängen och vilar.. (från att göra ingenting)

Inga kommentarer: