fredag 2 april 2010

Dream dream dreeeeeam

Dagarna, eller ska jag kanske säga, nätterna fortsätter att gå och jag fortsätter att sova dåligt. Eller tjaa, jag drömmer bra - schysta drömmar, tills de spårar ut totalt, och blir oschysta - sen mitt i allt ihop så ringer väckarklockan. Jag får liksom inget avslut på min drömmar och det är det värsta jag vet...
Idag har jag sovit bra, med Freja tätt, tätt intill mig, men vaknat dåligt... Blir nästan lika illa som att sova dåligt hela natten.
Igår blev det lite slalomträning och kontaktfältsträning på Hundens hus innan min kurs drog igång. Freja var fantastiskt duktig på balansbommen och flyttade henne långt upp och hon var klockren med sin nosdutt! Hejaaa! :-) Tränade även slalom med Stella, både ingångar och att hon ska klara att bli lämnad + att hon inte ska gå ur vid nästsista porten. Hon satte det på ca 95% av tillfällena vilket kändes toppen. Sen var tjejerna trötta, och fick vila inne på kontoret medans jag höll kurs. Det var som nämnts tidigare sista tillfället på nybörjarkursen i Agility och det var dags för bana! Det blev en bana på fem hinder däck, slalom, hopp, tunnel och hopp och alla var såååå himla duktiga. Vi har bara haft fyra träningstillfällen och detta var det femte, är så stolt över dem! Sen blev det lite fika, jag hade bakat sockerkakor och diplomutdelning och avslutning. Har varit så skönt att få ha den här gruppen som första grupp, de har varit så snälla mot mig :-) och det värmde i hjärtat att läsa utvärderingarna när jag kom hem dränkt från topp till tå igår.
För direkt efter kursen var slut och jag plockat undan så begav jag mig mot klubben, där det såklart ösregnade. Men trots skyfall så tittar man ut och ser 4-5 st ekipage på agilityplanen och 4-5 människor på lydnadsdelen. Folk tränar på ändå :-)
Jag hade såklart inga regnkläder med mig, men min vindjacka fick duga. Freja fick ha sele och lina på sig och köra lite lydnad och stadga medans de andra körde agility. Jobbigt jobbigt sa Freja. Fick sedan mer hjälp från Hanna & Emma att träna bakombyten, även med hundstörning i form av en Janis. Började med bakombyte vid tunnel och det var svårt, men efter vi vinklat tunneln ett par gånger och jag blivit tydligare i mina signaler så föll poletten ner. Sen kunde jag göra svårare och svårare byten över hinder och Freja var jätteduktig. Kändes riktigt gött och hon hade superbra fart och driv framåt.
Efter vi tränat färdigt så fick även Stella komma fram ur bilen och vi tog kortisen runt planen, Freja och Egon firade två fina agilitypass med att bada (bokstavligen SIMMA) i ån. Heja er. Freja var aningens blöt. Det blev en varm dusch när vi kom hem och Freja fick ta ett bad till :-)

Inga kommentarer: