torsdag 22 april 2010

En klass för sig...

Funderar på om man kan slänga in ett önskemål till banbyggarna på tävlingen i helgen.
- Kan ni bygga banorna UTAN några hopphinder?!

Haha.

Direkt efter jobbet idag åkte jag raka vägen till klubben där jag möttes av Maria, Link och mina fina tjejer, som Maria hämtat upp på vägen. Jag och Maria bar en himla massa hinder och väntade sedan in resten av folket. Freja fick ett lydnadspass medans vi väntade och var faktiskt riktigt duktig! Klarade av två labbar som gick förbi nära oss under fotgåendet, men klarade knappt av att lyssna på mig när en schäfer (eller malle...) gick på andra sidan planen. Hon har verkligen något emot de raserna! Men hon sprang inte iväg...
Efter en promenad så var det dags för lite träning och har fokuserat på däcket, slalom och gungan idag. Freja har haft 100% slalomingångar idag och jag är såå himla nöjd med hennes utveckling här. Det har verkligen släppt och hon börjar få upp farten rejält nu och får in en bättre o bättre teknik för varje dag som går. Däremot tycker hon sjukt illa om vippbrädan, ljudet när den slår ner... men med hjälp av Emma fick vi tränat den lite också... (håller tummarna för att den också uteblir på lördag... :P ) Träningen med däcket har gått kalas, hon har inte hoppat bredvid en enda gång och då har jag kört både sändande, sneda hopp och inkallningar igenom.
Men det här med hopphinder alltså... Lilla, lilla Freja. I tisdags funkade allt kalas, men idag var krypandet tillbaka. Är framförallt när jag lämnar henne i starten och kallar in henne över ett hopphinder som det kommer. Är jag lite mer med henne, och framför allt om jag hetsar henne i starten så hoppar hon bra.
Får väl helt enkelt köra på den tekniken på lördag och hoppas att det fungerar.... :-)

Idag fyller världens bästa pappa år! Jag älskar dig! Stella hälsar att hon tänker kicka ass på lördag och Freja att hon tänker skämma ut dig så mycket hon bara kan, när du kommer för att heja på oss! :-)

Inga kommentarer: