söndag 18 april 2010

Yes yes yes!

Gårdagen var underbar, och vi undvek regn! Helt fantastiskt!
Blev upphämtad av Emma vid halv åtta och anlände till tävlingsplatsen med gott om tid. Hejarklacken i form av Malin och Maria anslöt tidigt och vi mötte upp ett helt gäng med kursare som var på plats för tävling - härligt! Freja var först ut och fattade inte alls poängen med att hoppa ÖVER hindren... Näpp. Istället sprang hon under varenda hopphinder och vi diskade oss på första hindret. ETT hopphinder fick jag henne över, men hon tog tunnlar, slalom och ett halvt balanshinder fint
:-) Plus nummer 1 var såklart att hon ändå hade fokus och inte sprang iväg för att skälla på andra hundar. Det gillar vi :-)
Stella var näst på tur och vi gick igenom agilityloppet med bra fart, men slutade på 30 stolta fel :P Där var det såklart kontaktfälten, slalomingång och sen lite slarvfel.
Frejas hoppklass gick lite, lite bättre och fick över henne över åtminstone några fler hopphinder, vilket var en bedrift i sig. Även här hade hon inte fokus på andra hundar, och matte åkte hem och var väldigt nöjd med det! Projekt på tapeten nu är att träna på andra klubbars hinder och få in vanan på det - att hinder faktiskt kan se annorlunda ut än vad de gör hemma :-) För Stella gick det dock desto bättre. I Hopp A gick vi in och gjorde ett kanonlopp, med en härligt snygg slalomingång (heja Stella!) och ett felfritt lopp. Kom på tredjeplats och var mycket nöjd. När det var dags för Hopp B's banvandring var jag grymt omotiverad och stod mest som ett fån på banan och glodde. Fick dock skäll av Emma, så jag skärpte till mig en aning. Vilket var tur :-) Var näst sist ut och fick till ett ännu bättre lopp, tack vare mycket glada hejarop från hejarklacken vid sidan om. Nollade och på en bra tid. En tid som Sofia o Fam som var sist, tänkte att de skulle matcha. Vilket de också gjorde, de gick imål på EXAKT samma tid och det blev omlopp. Jag var huuuur nervös som helst, men satsade fullt. Blev dock 15 fel och vi gick i mål och kände mig sjukt nöjd med en andraplats och hejade på Sofia till fullo när hon körde sitt lopp. Vid sistahindret drar dock Fam på fel hinder och diskar sig.... Vilket i sig betydde att jag o Stella faktiskt vann klassen! :-) Var grymt roligt, men grymt nervöst!
Emma, kursarna och Sarah gjorde fina lopp och det blev ett par placeringar här och var - vilket var väldigt roligt! Hade grymt roligt under dagen, även om vi frös en del... :-)
Härligt, härligt nöjd med Stellas fantastiska insatser! Duktiga lilla skrothund :D





2 kommentarer:

Jessica sa...

Herre jäklar så duktiga ni är, jag är så grymt imponerad! Lilla Freja har lite kvar tills hon kommer ikapp Stella dock, hihi sötnosen:)

Marita sa...

Det är faktiskt så att jag nästan måste svära. Ni är så JÄKLA duktiga så man svimmar. Grymt imponerad och vilket jättejobb du gjort och gör med dina hundar. Ni är bäst, vi måste kommma och titta på en tävling snart :)