måndag 12 april 2010

Man bara njuter.

Åh, morgonsolen lyser fantastiskt utanför och nu är det dags för mig och tjejerna att ta oss ut på promenad. Men först hinns det med lite bloggande :-)
Igår hade jag en helt otroligt fin dag i det vackra vädret. Började med att ha en lugn och mysig morgon hemma med tjejerna och sedan tog jag mig till Turkos där jag och pappa finslipade lite i mammas lägenhet som ska säljas. Putsade fint överallt och efter det åkte vi till Plantagen där jag köpte med mig ett par pelagoner, penseer och sättpotatis - även massa fröer som jag planterade igår kväll.
Sen åkte jag hem med pappa och blommorna och hämtade mina flickor. Höll sedan kurs på klubben, vickade för Hanna, mellan 14-16 tillsammans med Rosa och hade det riktigt skönt i solen. Man kunde stå i tröja och flera av kursarna sprang i t-shirt! Kan ni förstå det eller?! Helt otroligt ljuvligt skönt. Efter en bra träning och duktiga kursare så fick tjejerna träna lite litegrann och jag tog ensam en promenad i det utomordentligt vackra vädret. Var helt ljuvligt. Blev bjuden på middag hemma hos Hanna efteråt och det blev mys i soffan! Gott.

I lördags var det också träning för hela slanten, då tillsammans med Malin och Maria. Efter jobbet tog vi vårat pick och pack och tillbringade lördagskvällen på agilityplanen. Härligt! Maria + Link var sååå duktiga och körde en hel bana för första gången. Var gott att se dem så duktiga. Malin + Ella var strålande dem med :-) Stella var riktigt, riktigt fin och hon kändes grym. Freja var lite upp i det blå stundtals men ändå duktig. I veckan blir det träning på däcket - det behövs! Efter banträning körde jag och Malin lite raksträck för att träna fart och slalomingångar/utgångar. Stella var duktig och hade bra fart och satte alla ingångar, men denna förbannade sista porten - jag blir tooookiiiig.
Är mycket nöjd med Frejas uppträdande under helgen, har bara varit något enskilt morr på någon hund - sen inget mer. Mycket mycket nöjd med det! Sen visade hon prov på att inte springa på vilt, då hon utan ansträngning kallades in då en stor hjort (okdå hanna, det var väl ett rådjur då) sprang iväg ett par meter framör henne. Duktig tjej :-)

5 kommentarer:

Jessica sa...

Jäklar!!! så duktiga ni är, så himla häftigt o se.... haha Mäkta imponerad är jag!;)

Camilla och terroristerna sa...

Vad duktiga ni är!

Malin sa...

Ang rallylydnad så får du ju både prata och driva på hunden. Allt utom röra den och dra i kopplet. Att gå en bana framför skyltar där det är både pilar och text för att veta hur man ska göra är överdrivet. MAn fattar ju att man inte ska gå på skylten ju... Hmmm Ja vi får hoppas det blir roligare på söndag!

Ni är så duktiga!

Jenkan sa...

Åh vad sugen jag blir på att dra upp till GMBK och träna! Får se till att få tummen ur någon dag =P
Lycka till på lördag! Ska du tävla med båda tjejerna?

Jenkan sa...

Miljöträning är minst lika viktigt för mig som för Leia =P Har kassa tävlingsnerver!
Har inte tränat på drygt 1 månad så det känns verkligen inte riktigt 100, men någonstans måste man börja säsongen =)

Det gör vi säkert! Måste komma igång och träna nu, men det är det där med tid... Har börjat springa med Leia nu + att vi går kurs, dagarna bara flyyyyger iväg!
Kramis