tisdag 13 april 2010

Mer mer meeer sol tack!

Åh så bra man mår, bara av att solen lyser ute. Helt otroligt vad lite solterapi kan göra för sinnet!
Igår efter jobbet drog jag med mig Maria & Link ut på promenad runt ett soligt Tippen. Härligt! Det blev koppelträning för tjejerna men när vi var hemma igen så plockade jag fram slalompinnarna och körde ett pass ute i trädgården. Tränade ingångar, att de ska ta hela slalomet självständigt och klara av att jag svänger ut från linjen. Stella var super och fick till ett par bra omgångar med störningar och ingångar från våran svåraste vinkel. Freja funkade bra hon med, körde med en port ett par tillfällen och utökade sedan till två. Var härligt att vara i solen och träna på gräs. Snart, snart får vi göra det på klubben med! :-)
Börjar för övrigt blir aaaaaningen nervös inför tävlingen på lördag. Kan ju ha varit en bra idé att lära Freja alla hinder innan hon anmäls till tävlingar...? Hmm, värt att tänka på.
Men men, hon är inte där för att vinna eller nolla utan miljötränas, ha roligt, sitta kvar i starten och förhoppningsvis lyssna lite på mig! :-)

I morse vaknade jag tidigt och hade nästan fyra timmar innan det var dags för jobb. Var på en härligt solig promenad med tjejerna, med mycket lösspringande i solen. Försökte mig på lite balansträning med Freja men hon var för superspeedad :P
Sen var det jobb mellan 12-16 och efter en liten promenad med tjejerna hemma så åkte jag till mammas grav och vårstädade lite. Planterade bland annat lite penseér och det blev så fint så.
Kursstart i agility nybörjare stod sedan på schemat och det var fyra glada kursare på plats. Två var försvunna... Hmmm. Får skicka ut spanare efter dom. Gick jättebra och var definitivt bättre flyt den här kursstarten! :-)

Jag älskar mina pelargoner!

(tantvarning...)

Inga kommentarer: