torsdag 29 april 2010

Vårtecken x 2 och tillökning

Vårtecken 1 : har satt på tjejerna fästinghalsband, och för att fira det fick Freja såklart en fästing på promenaden.
Vårtecken 2: agilityträning på grääääs!
Först och främst måste jag, såklart, gratulera goaste Nettan & Andreas till deras små prinsessor som beslöt sig för att komma ut i världen igår, den 28:e april. Välkomna Saga & Emmy :-)
Idag hade jag med mig en klass 2 bana till träningen idag som jag varit sugen på att prova - riktigt rolig dessutom! Fick sällskap av Anna, Ulrica, nytt ansikte i form av Eva-Karin och tre "ny-gamla" ansikten: Jenny, Lisa o Mirre. Var trevligt med lite nya ansikten på torsdagsträningen även om de två viktigaste inte var där.

Freja var riktigt duktig. Sprang inte under några hinder, fin slalom och vi fick tränat däcket och långhoppet. Hon vill kliva lite väl ofta på långhoppet, får träna det nogrannare i fortsättningen och faktiskt lägga ner krut på det rackarns hindret med. Stella gick riktigt bra, bara matte som var lite slarvig och gjorde samma misstag om och om igen.

Freja var överlag väldigt duktig på banan, men fruktansvärd vid sidan av. Kändes som att hon skällde konstant och jag fick räkna till 10 och andas djupt x antal gånger. Suck, vad billig hon var då! Kan tänka mig att det blev lite extra jobbigt då det var många nya hundar på plats...
Efter träningen var avslutad så åkte jag mot haket för att ta med mig fika hem, men fick sällskap av de två bästa istället. Skruttungar vad jag tycker om er!

Imorgon blir det vila tror jag, uppladdning inför helgen som ska bli så härlig! Oj vad jag längtar efter mitt fantastiska Hajom!


Jag saknar dig redan...

Inga kommentarer: