fredag 9 april 2010

Precis såååå...

... ska en torsdag vara!
Arbetsdagen bara flög förbi, gick hur snabbt som helst att jobba och hade bara en jobbig kund under dagen. När jag kom hem blev det att kissa hundar och sedan körde vi på i en timme utomhus. Jag fick fram krattor, sopkvastar och spadar och gjorde en rejäl röjning på gräsmattan och i rabatterna. Har haft för högt gräs på gräsmattan under vintern vilket har gjort att det ser för tjaskigt ut nu. Så har fått räfsa loss en del. I rabatterna hittade man såklart en del löv och rafs som bara legat o grott sig, men det hade inte gjort så mycket. Det räckte med att räfsa bort det så fick jag se de härliga knopparna som gömde sig under. Härligt :-) Fick slängt massa skräp på komposten och kände mig nöjd. Stella "hjälpte" till att räfsa och efteråt fick hon komma utanför staketet och vi körde ett freestylepass. Funkade bra! Hon var taggad till tusen och duktig faktiskt. Freja blev svartsjuk och fick efter en stund komma ut och köra lite lydnad.
Väl inomhus igen hann jag med en maskin tvätt, dammsuga, diska och ta en promenad innan det var dags att bege sig mot klubben! :-) Snacka om att man hinner med saker bara man prioriterar....! Måste, måste bli bättre på det.

På klubben var jag av en av sex glada agilitytokar som samlats: tre av Hannas kursare, Emma och Malin. Det var tyst på klubben och jag passade på att ta fram Stella och köra den lilla banan kursarna ställt fram. Stella var duktig men hade problem med sista pinnen i slalomet (%@#!) och Freja fick köra en omgång hon med. Hon var jätteduktig och stack inte på några hundar! :-) Efter en liten stund så var det dock dags för promenad! En halvtimme eller så tänkte vi då mina hundar redan gjort en del uppvärmning. Riktigt så blev det inte... ;-) Det blev jag, Malin, Emma & Rebecca som tog oss ut på militärfältet och sedan upp i skogen. Vi tog oss fram genom sly, mossar och lera. Hyfsat torra trots allt, tills jag går igenom mossen och hamnar med ena foten ner i leran upp till ena KNÄET! (då skrek jag ganska bra) Sen slutar det med att vi villar bort oss, får hoppa fram från tuva till tuva för att överleva och mörkret hopar sig över oss. Som tur var hade vi Emma med oss och hon ledde oss hem helskinnade till slut :-) Roligt med äventyr, men behöver nog inte tillägga att skor och byxor fick shittas i badkaret när jag kom hem sent på kvällen. Efter ett tag slutade man bry sig, det var bara att inse - man var blöt!

Tillbaka på klubben så byggdes det bana. Jag hade med mig en bana som jag sprang i stenungsund förra sommaren, som var ganska så rolig! Käckt med staket som vi tränat på en del med, så det passade bra! Det var tyst på klubben och Stella körde två-tre lopp och kändes fantastiskt fin! Åh så skönt det kändes. Freja var jätteduktig hon med när det var hennes tur, men oj vilken flipp matte fick. Gjorde tabbe efter tabbe och Emma bara skrattade åt mig... (helt rätt btw) Men Freja var som sagt jätteduktig och hade jättebra fart!
Emma och jag var såklart de sista på klubben och det var grymt skönt att ha stället för oss själva. Om ett par år ska jag ha en aldeles egen brukshundsklubb :P
Lagom trötta när vi rullade hem strax efter tio och behöver jag tillägga att hundarna somnade gott? :-)

Inga kommentarer: