tisdag 20 april 2010

Uppe med tuppen

Ibland får jag lite åldersnåja... Det gäller framför allt mina sovvanor numera. Jag har alltid varit en riktig sjusovare, inga problem alls med att sova till tolv och en gång vaknade jag fem i tre på eftermiddagen. Men NU, helt plötsligt, så vaknar jag utvilad (!) tio i sju på morgonen. Jag försöker somna om men det spritter i benen på mig och en timme senare får jag se mig besegrad och helt enkelt kliva upp. Jag förstår inte!

Idag står det ledighet på schemat - dvs inte mycket, och jag ska ägna förmiddagen åt att städa lägenheten. Dammsugaren envisas med att gå sönder hela tiden, så jag kommer aldrig någon vart! Efter lunch ska vi träffa Maria + hund/ar och åka till klubben för promenad och träning. Ska bli härligt! Sen så blir det att hålla kurs inne på Hundens hus, vilket också ska bli roligt! Det är andra tillfället för kursarna idag och jag tror att tunneln ska introduceras idag :-)
Planen var även att hinna med att skura altanen, för senare inoljning. Men av någon konstig anledning så ligger det hagel/snörester på hela gräsmattan och i rabatterna. Jag tänker att låtsas som om jag inte sett det, så kanske det försvinner av sig självt....

Den fina bilden på min älskade Stella är tagen av Emelie på tävlingen i helgen.

Inga kommentarer: