fredag 16 april 2010

Pepp pepp!

Igår var det som vanligt dags för torsdagsträning! :-) Efter att jag fått på mina sommardäck på bilen, mekanikermannen förbjöd mig att köra på mina framdäck, så fick Maria hämta upp mig och tjejerna hemma och vi mötte upp resten av gänget på klubben - gänget bestod igår av Emma P, Emma N, Sarah o Hanna. Tjejerna hade byggt bana och vi begav oss ganska direkt ut på en promenad, i två grupper, men lyckades ändå komma tillbaka nästan samtidigt. Möttes upp av kursare som var träningssugna på plats.
Hanna visade oss klass 1 ekipage en egen bana i klass 3 banan som stod på planen. Första loppet gick lite hejsansvejsan med lilla Freja, men efter en paus stod vi i starten igen. Problem med antagligen, bländad hund i starten (smet uuuunder hindret) gjorde att vi gjorde om lite där. Fick till mycket bättre flyt och jag är så stolt över Freja som faktiskt hade tre-fyra hinder på banan hon egentligen aldrig kört förut. Släpet höll Maria upp två gånger, sen gick det strålande på egen hand. Däcket var lite svårare, men efter tjat gick det med. Långhoppet har vi aldrig kört förut, och utan hörnpinnar fattade inte Freja riktigt poängen med att hoppa det ;-) Oxer fick hon också prova på, som sistahinder i banan, och körde en liten, hmmm, annorlunda teknik, och tog bara det första hindret, sicksackade sig mellan hinderstöden och undvek bakbommen. Se bild. Tänkt väg är röd, Frejas väg är lila.
Slalom var tolvpinnars och där var Freja jääätteduktig! Mycket, mycket som jag var nöjd med igår. Men allra mest nöjd är jag över att det var mycket folk på klubben, flera bruksraser (som F inte gillar...) och inkallningar på lydnadsplanen. Men hon stack inte! :-)

Inga kommentarer: