onsdag 27 oktober 2010

101027

Idag är det den 27 oktober, 2010 och min älskade mamma, Kajsa Fahlgren skulle ha fyllt 55 idag. Det skulle ha varit en lägenhet fylld med presenter, skratt, tårtor och massa glada vänninor om några timmar.

Min mamma hade, eller snarare HAR fortfarande, fantastiska vänner som stöttat henne genom allt, ända till slutet och de var fantastiska även när solen lyste på hennes liv. Mammas 50 årsdag kan vara en av de lyckligaste minnena jag har av henne.

Hon fick prinsessgrejer i present från mig, pappa, Sara och Alice. Med tiara, trollspö och älv-vingar. Hon var fantastiskt söt och strålade i kapp med alla som kom in genom dörren.
Nästan två år har gått sedan vi förlorade henne och det går inte en dag, en timme eller knappt en minut utan att jag saknar henne så mycket att jag nästan går av på mitten.
Hon var min allra bästa vän, min mentor och så mycket mer. Jag kunde ringa till henne dygnet runt, året runt, med de dummaste frågorna i världen. Flest frågor kom nog när jag stod i köket, helt handfallen och då fick hon rycka in.

Jag älskar dig, mer än jag trodde var möjligt och det kommer jag alltid göra.

Jag saknar dig, mer än jag trodde var möjligt och det kommer jag alltid göra.
.
.

3 kommentarer:

Camilla och terroristerna sa...

Stora kramar till dig från oss alla.

Sofie sa...

Stor kram till dig Elin!!

Mats Fahlgren sa...

Så fint skrivet, Elin! Jag minns också den dagen som en väldigt fin och lycklig dag. Hon trivdes som allra bäst när hon hade familjen och många vänner runt omkring sig.
kram!