söndag 10 oktober 2010

Falkenberg dag 1+2

Det var galet härligt att ha sovmorgon två dagar i rad – trots tävling. I lördags var vi på plats i Falkenberg vid halv elva ungefär och solen gassade. Helt ljuvligt. Det var öppen agilityklass som var först ut och det gick åt skogen skulle man väl kunna säga.
Stella var på ett lite småjävligt humör och sprang förbi hinder och hade sig. Tror hon sprang förbi si så där fem hinder under båda klasserna, toktanten! Freja gick i mål med två vägringar, två rivningar och en femma på gungan, så sammanlagt stadiga 25 fel :P
Hoppklassen var det dags för sen, en riktig utmaning till bana, ritad av Roger och det kändes kul att få köra den! Stella var lika knasig här och hade för sig som bara hon kan… Disk igen.
Freja gjorde lite bättre ifrån sig här, men det blev en disk till slut ändå, vid en tredje vägran vid näst sista hindret. Var väl kanske inte våran bästa dag resultatmässigt, men var nöjd med jyckarna när vi åkte hem ändå. Vi var hemma igen vid 16 och det var galet skönt att komma hem så tidigt. Fick storstädat lägenheten, vikt tvätt och sen blev det pannkaksmiddag med älsklingen.
Idag var det bara jag och Freja som åkte iväg, vi lämnade Stella och Peter hemma i tryggt förvar, och vi var på plats vid halv ett ungefär – i perfekt timing för banvandring. Agility 1 var en rolig bana, en i mina ögon en perfekt klass 1, lagom med raksträckor, svängar, möjligheter för olika handlingsmöjligheter – ja, riktigt bra helt enkelt. Jag hade min plan som jag beslutat mig för att köra efter och blev aningen förvånad då vi fick en vägran på andra hindret. Antagligen visar jag otydligt… Sen blev det även en femma på nedfarten på a-hindret och vi slutade på 10 fel. Mycket nöjd med den lilla Råttan. :-)
Hoppklassen var även den en lagom klass1, inte för lätt – inte för svår. Freja gick kanonersbra och var nolla till slutspurten, där hon gick ur slalom på näst sista porten – petade in henne igen och körde vidare. Det blev 5 fel och en av de fem bästa tiderna. Galet nöjd med henne här! Totalt kom hon på 13:e plats i båda klasserna av drygt 80 starter och vi fick pris i agilityklassen :-)
Min duktiga lilla galna racerråtta! Har varit fullt med härliga hundvänner över hela Falkenberg idag och en del pinnar har det plockats också. Stor grattis (ingen nämnd ingen glömd) Nämner jag någon så glömmer jag någon :P Haha. Men som vanligt är man stolt över att vara GHU:are

När vi kom hem fick Freja ta sig en tupplur på egen hand och sen tog jag, Peter och Stella en joggingrunda. Vi var ute i ca en timme och varvade då med ca 3 min joggning, 2 min vila. Ben + kropp kändes starka och lätta och det var inte förrän jag pushade mig hårt under en lååång uppförsbacke som lungorna sa ifrån. Kändes riktigt bra och jag har fått ett träningsschema som jag ska försöka hålla mig till nu under höst och vinter för att vara i kanonform till agilitysäsongen 2011.

Inga kommentarer: