måndag 25 oktober 2010

LK1

November kommer utan tvekan att bli en tävlingslydnadsmånad för mig och Freja. Jag ska ge mig 17 på att anmäla oss till en av följande tävlingar snarast, och helt enkelt lägga oss i hårdträning.
101201 Orust BHK
101211 Alingsås BHK
101212 Göteborgsavdelningen BHK
101226 Kungsbacka BHK
Jag vet att det blir som förra vintern annars, vi småtränar lite under vintern. Funderar på att anmäla oss till en tävling, och vipps så kommer våren och agilityn tar över på heltid igen = lydnaden läggs på hyllan till nästa vinter igen. Men så tänkte jag att det INTE skulle bli i år, utan att vi kommer ut på en tävling snart, sätter igång ordentligt och har ett mål att satsa på. Det gör ingenting om vi får ett par 0:or då vi har ett par moment vi inte har tränat in än. Men vi behöver miljöträningen, jag har aldrig tävlat lydnad förut och kommer virra bort mig i vilket fall som helst.

Mål för veckan som kommer: Anmäla oss till våran första LK1 (jag inväntar mod för tillfället) Börja träna in stående under gång och öva mer på högersvängar.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Men vad roligt Elin! Klart att ni ska ut och tävla! *skickar lite mod!*

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Kul!
December verkar vara en tuff tid för dina tävlingar! Träna nu hela November,.
Vi ses på en tävling iallafall,
Kungsbacka!
Träna på!
Kram!