fredag 8 oktober 2010

Det går framåt

Kom till klubben strax innan 17 igår och möttes av en underbar höstsol. Helt fantastiskt vackert. Det blev en runda upp i skogen med tjejerna, i koppel till deras stora förtret. Måste börja bli bättre på att tänka på uppvärmningen vid promenaderna, det har jag slarvat med. Har bara släppt de lösa nästan direkt när vi kommer dit och ne, det blir ingen höjdare av det. Så nu blir det att bli bättre på det. Vill inte ha några sträckta muskler här inte :-)
Efter uppvärmning i skogen så fick tjejerna sen busa runt lite bland löven och jag behöver nog inte tillägga att de var överlyckliga. Jag var ganska så nöjd jag också, om det inte vore för de förbannat äckliga älgflugorna som flyger omkring och stör en hela tiden. Blä för det äckligaste djuret som finns. Googla så får ni se. Uäck.

Joinade sedan Anna och hennes jyckar på agilityplanen och vi byggde en liten minibana. Freja gick inte dumt alls faktiskt, hon hade lite lite problem med rivningar på ett hopphinder efter en tunnel, men den svängen var så galet tight att jag blev förvånad de gånger hon INTE rev. Mycket nöjd med att det var så få bommar nere.
Åter igen visade lillskiten prov på fin balansbom och a-hinder, men den där jäkla vippbrädan behöver man ta två gånger innan hon kommer ihåg vad den är till för :P
Vi fick även tränat på starter, slalom, tighta bakombyten, långhoppet (hathinder) och framkommando. Det mesta kändes kanon faktiskt och avslutade med raksträcka på fyra hinder och tvär sväng till hopphinder efteråt - inte en enda rivning där. OM jag var nöjd! Stella hade dock återigen problem med det förbaskade slalomet, jag kammar noll....! Det blir att ta ut bågarna i vinter och träna tills vi stupar. Det SKA sitta till våren, och vi ska ha kontaktfält :-) och vara galet redo för klass 3.

Efter en koppelrunda på militären så var det skönt att komma hem i hyfsad tid för att vara en torsdag, och jag kom hem med två utslagna hundar. Det blev att korka upp en vinflaska när jag kom hem, har ju en del att fira :-), och laga till finmiddag. Det blev helstekt fläskytterfilé, potatisgratäng och rödvinssås. Blev riktigt gott, även om rödvinssåsen inte ALLS blev som jag hade tänkt mig. Den blev lila och konstig, men smakade okej trots allt. Ska bli bättre på det :-)

Trots att jag var så trött efter middagen att jag nästan somnade stående, så tvingade Peter mig till en ekonomilektion i Excel.... Och snacka om att jag har världens bästa pojkvän som lär ut så himla bra. Jag fattar ju nästan till och med! :-)

Inga kommentarer: